….och vad göra när även bs-stickorna är slut?!

 

Facebook är verkligen ett fantastiskt forum att söka hjälp i! I natt la jag ut att jag behövde Freestyle Lite eller Accu-chec  stickor och i morse vid 8 hade jag fått över 10 svar! Tack alla ni underbara! En diabetesmamma i Tidahom  bodde närmst där jag befinner mig, typ 6 mil. Jag gjorde upp en plan, jag kunde cykla till Falköping  3 mil och om apoteket där  inte hade stickor kunde jag fortsätta till Tidaholm.

 

I morse när jag vaknade kunde jag alltså inte kolla mitt blodsocker. CGM:en sa  12,7 så jag kalibrerade den på det.   Precis innan jag skulle cykla tog jag fram min Accu-chec mobile, mätare som igår sa ”defekt kassett”. Nu funkande den!!! Min slutsats är att den inte ville funka igår pga fukt/svett som kom in i systemet, mätaren var ju i min ryggcykelficka när jag tränade igår kväll. Jag brukar ha mätaren i en platspåse men det hade jag inte igår.  Superskönt att kunna kolla bs- 7,7! Däremot ville jag inte chansa utan cyklade iväg till Falköping.  På vägen dit ringde jag till Radio Sjuhärad och berättade vilken fin service apoteket Kronan i Falköping har.  Stickorna fanns hemma och glad i hågen kunde jag cykla tillbaka, fick 60 km i benen och en fin tur+ stickorna. Bs låg på 7,7 efter 2 h och 15 min träning så denna vecka har jag fått ihop mina 18 mil. (Jag återkommer till varför jag vill köra 180 km per vecka).När jag kommer hem ska jag få igenom hela diabetesnecessären  och uppdatera den!  Jag kommer from nu ALLTID har bs-mätaren i en plastpåse/fodral när jag tränar!

 

 

 

 

 

 

Kommentera

