Inför Kustjägaren och en till diabeteskalender bild (pin up eller nålbild?)

Tack för alla synpunkter på gårdagens förslag på diabeteskalender bilder. Det kom in synpunkter på att bilden borde vara mindre ”naken” så här kommer ett förslag till ;

Informativ bild och pumpen syns delvis i fodral på armen, men inget infusionset, ingen slang...rätt trist bild eller?

Informativ bild och pumpen syns delvis i fodral på armen, men inget infusionset, ingen slang…rätt trist bild eller?

Personligen tycker jag inte att bilden inbjuder till så mycket inspiration, mod eller intresse för motion. Vad tycker ni ?

Jenny, min kompis och diabetessjuksköterska i Landskrona och jag har idag inhandlat våtdräkter inför Kustjägaren. 29 juni ska vi simma 4500 m och springa 26 km genom Karlskrona skärgård och jag börjar mer och mer tvivla på hur detta överhuvudtaget ska vara möjligt?!! Det är nog dags att ta fram lite ”Border to border ”tankar! Med tanke på att det finns risk för att våtdräkterna går isönder har vi inhandlat en våtdräkt med korta ben och armar till det facila priset av 299 kr. (Min våtdräkt som jag hade på bilderna igår kostar betydligt mer, inköpt på LewaSport.  Nu börjar ett fastligt meckande och provade. Var ska jag ha pumpen under tävlingen? Som ni ser på bilden har jag fått förslag på Iponehållare på armen, men det var synnerligen obekvämt. Jag ska testa i helgen att ha AnnaPSsportlinne under, kanske det kan funka?

Fortsättning följer……

Jenny och jag i simhallen, havet är för kallt..

Jenny och jag i simhallen, havet är för kallt..

Kommentera

