Diabeteskalender med nålbilder (pin-up bilder?)

Det finns ju kalendrar av alla möjliga slag, brandmanskalendrar, kalendrar med kattungar, naturbilder och så vidare. En kvinna i gruppen ”bolla Diabetestankar” kläckte i förrgår temat ”diabeteskalender.- du ska inte skämmas för att du är diabetiker och för att ta insulin”. KLOCKRENT säger jag! Det finns SÅ MÅNGA diabetiker som skäms för att de har diabetes, inte vill berätta för vänner, arbete, låter bli att ta sprutor för det är pinsamt och jobbigt och det finns både barn och vuxna som inte vill bära pump för då ”syns” det att man har diabetes.

Jag varken vill eller tänker skämmas för att jag behöver ta insulin! Jag minns så väl när jag hade haft diabetes i ett halvår och var på resturant med en av mina bästa vänninor. Hon bor i Göteborg så vi var ute och åt middag. Vi satt längst i  lokalen och jag tog upp min spruta halv under bordet. Vad gör du , ska du ta den här ? Ja sa jag, jag orkar INTE gå och gömma mig resten av livet ( som det ser ut just nu) minst 4 ggr om dagen för att insulin!

Så igår begav en ”diabeteskompis” Helena och jag oss ner till havet och tog med några av mina favorittplagg för lite fotografering- AnnaPS bikini och min våtdräkt! här är några av bilderna! Är de bra eller dåliga? Borde de tas i full dagsljus? Syns pumpen? Bör jag ta ett par kort till där pumpen är instoppad i bikinifickan? Några kort under vattnet? Jag har sagt det förut, säger det igen, Animas Vibe är vattentät! Syns slangen tillräckligt bra med infusionsetet? Eller ska jag helt enkelt radera alla kort? Kom med all feedback ni kan komma på!!!

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Annaps1

???????????????????????????????

9 thoughts on “Diabeteskalender med nålbilder (pin-up bilder?)

  1. Super Josefin, men jag gillar ju att pumpen ligger i fickan så man ser hur enkelt det är att bli snygg i bikini och pump. Skitsnyggt kort i solnedgången i våtdräkten och du tittar ut mot havet. I love it!

  2. Fina bilder, alla! Om det handlar om inspiration skulle jag vilja ha lite mera action. Under löpning, målgång, träning, fys, gym, balett, stå på huvudet, hoppa studsmatta, slå kullerbyttor… ja, ni fattar. Pumpen hänger ju med överallt…

Kommentera

