Vilodag (?) och förberedelser inför Själsö Rundt- cykla för diabetesforskning typ 1

JDRF:S MÅL ÄR ATT FÖRBÄTTRA LIVET FÖR DIABETIKER TYP 1 OCH ATT HITTA ETT BOTEMEDEL FÖR DIABETES TYP 1 !

Perfekt bs!!! Varför? Jo, jag har haft ”aktiv vilodag”. I morgon vakande jag på 8,2 , åt frukost, kom upp till 11.2 för att sedan sjunka och ligga på mellan 6,0-7,5 under hela dagen ( ja fram till kvällsmat så jag sabbade mitt fina bs med en kaka)  Jag har hjälp en kompis att tömma ett uthus på plankor, brädor och annat skrot och tydligen gillade kroppen den typen av ”träning”.

Nu gräddar jag kokospannkakor för imorgon ska jag cykla Själsö Rundt för JDRF. . Loppet är Danmarks svar på Vätternrundan och JDRF har ett mål ( förutom att alla deltagare i JDRF-teamet ska komma i mål) MÅLET ÄR ATT FÖRBÄTTRA LIVET FÖR DIABETIKER TYP 1 OCH ATT HITTA ETT BOTEMEDEL! Ett så bra syfte tycker jag man kan få lite ont i ”vissa” kroppsdelar för så jag ska cykla 130 km i morgon. Min kompis Mackis (som jag skrivit om när jag var i Bruksvallarna är så snäll att han hänger med mig som sällskap. Det känns tryggt, för Mackis är duktig på att hålla koll på  mig och jag har inte cyklat 130 km med pump innan. Sist jag cyklade så lågt var när jag gjorde Ironman i Kalmar i augusti 2011 och då hade jag penna.

Läggdags, ska upp kl 4 i morgon bitti!

IMG_2649

 

 

Kommentera

