AnnaPS in Sri Lanka-money pocket Madame? But you are fit!

IMG_2424

”Is that a money pocket Madame?” sa grabben i min ålder och pekade på min ficka på min AnnaPS bikini.  Jag befinner mig i Bey Berula, vid havet i södra Sri Lanka. här dundrade tsunamin in med full kraft 2004. Jag och Lennart, som också är med på studieresan, började prata med mannen på bilden nedanför hotellet idag. Han berättade att han hade förlorat sina två båtar men lyckats pantsätta sin mark och kunde på så sätt låna pengar till nya båtar (syns i bakgrunden). Det har ösregnat ett par gånger i eftermiddag och då hamnade jag, i bikini på väg tillbaka in i trädgården, i samspråk med mannen igen och hans kollegor. De blev väldigt förvånade när jag sa, nej det är ingen ficka för pengar, utan för min insulinpump. Men varför har du insulinpump? För jag har diabetes. Men varför har du diabetes, ”you got a strong body and you are very fit”/ du ser vältränade och stark ut. Ja sa jag, min doktor vet inte varför jag har diabetes. Killen utbrast,” Your doctor is crazy”!!

 

Kommentera

