Kräksjuk för första gången och Josse rider elefant

….ska man ändå bli sjuk och kräkas kan man lika bra göra det på ett bra ställe…(som om det går att välja!!)
I natt vaknade jag på mitt rum 5*stjärniga Cinnamon Lodge, Harbarhana, Sri Lanka och mådde illa! Hotellet ligger mitt ute i ingenstans och när jag stappalde ut i det otroligt vackra badrummet och började kräkas tränkte jag två saker: ) är jag inte hemma kan jag lika ba vara sjuk här 2) på att jag hade tur för pga tidsskillanden skulle nog Alvar vara vaken. Jag vet inte hur smickrade Alvar tycker att det är att han är det första jag tänker på när jag kräks men men…. Tur i oturen fick jag dessutom samtidigt sms från en diabetes-senior, Henrik. De smsade bägge att jag måste få i mig vätska och att jag behövde mixa med basalen för att kompensera att kroppen förlorat en massa energi. Kl 5 var det dags igen men när jag vakande kl 7 mådde jag inte illa längre. Jag smsade till Alvar i natt att jag tänkte ut och springa i morse. Jag har förstått under dagen vad han tänkte, ” jo tjena Josse, gör du det…” Självklart var jag alldeles för matt för att orka springa.

Idag har jag ridit elefant ( i morse efter 1 toast och några bitar ällpe och lite te), åkt buss i en massa timmar, känt mig matt i en botanisk trädgård och besökt ett heligt buddistempel samt införskaffat en träefelefant. Allt detta i matthetens tecken. Vi besökte en kryddodling som kunde bota all värdlens sjukdomar och givitevis även diabetes…… jag tittade på informationen och för 350 kr skulle jag köpa en träkopp som var gjort av kanelträd och dricka varmt vatten ur denna kopp 2 ggr per dag… dessutom bör du kolla ditt bs EN GÅNG I VECKAN!!! Som sagt, jo tjena säger jag. ni som är icke-diabetiker, tänk er en natt som min, det ger ungefär samma känsla som att vara smålåg, i mitt fall runt 4 i bs. Jag har inte varit låg utan legat mellan 8-12 hela dagen, men känslan har ni där.

IMG_2174

IMG_2318

IMG_2319

IMG_2324

2 thoughts on “Kräksjuk för första gången och Josse rider elefant

  1. Kanelkopp… 🙂 Ja ja tanken var inte helt tokig ändå. Jag har läst att kanel sänker blodsockret… Har även på sistone läst om ungdomars ”kanelutmaningar” som är livsfarliga, så lagom är ju bäst. 🙂 Lycka till med resten av resan!

Kommentera

