En enkel övning och hur lång tid är 170 km?

Vet ni hur underbart det är att träna när man kan ta i så hela kroppen skriker 🙂 ? Jaja, eller åtminstone benen! Jag kanske, jag säger KANSKE har hittat lösningen på mitt lårproblem!! Han heter Roger och jobbar på Öresundsmassage i Helsingborg. Roger tiggade punker i min rygg i veckan och nu avvakar jag ivrigt för att se om förändringen han gjorde är bestående. Igår cyklade jag fem mil runt i Göteborg med omnejd och även om jag fick duktigt med stryk av min medcyklist i backarna runt Landvetter (som dessutom körde på mountainbike) så känns det som låret ÄNTLIGEN är på G. Roger har gett mig en enkel övning som består i att strecha låret! NU HÅLLER VI TUMMARNA! Bs var fö perfekt igår, åt banan och äppelomelett med kanel till frukost , låg på 8,5 för frukost och tog 2,5 E ( dvs något mindre än vanligt. Cyklingen påbörjades en timme senare och då stod CGMpilen snett upp på 10,8 för att sedan sjunka till 5 ( dags för en Snickers) och jag kom tillbaka efter nästan 2,5 på 6,0! Härligt!

Lårstreck på en bäck längs med en landsväg nära Landvetter...

Lårstreck på en bäck längs med en landsväg nära Landvetter…

IMG_2136 - Kopia

Vissa vägar kan du köra bil/buss fort på, andra går det långsammare på! Idag har jag åkt buss i fem timmar och sträckan var 17 mil!!1 Hade jag hadt min racer här hade jag cyklat sträckan nästan lika snabbt! Jag befinner mig på Cinnamon lodge, centrala Sri Lanka.  Det var en magisk känsla igår att kunna checka in över 40 kg bagage, varav över 30 ska till ett barnhem vi ska besöka på fredag. Jag är är på en sk PATA resa ( nej inte partner och inte party utan  Pacific Asia Travel Association) Organisationen jobbar för en hållbar turismutveckling i aisen och Oceainen. Vi är 12 personer från svenska resebyråer inklusive en journalist som ska lära oss mer om landet under sex dagar. Sri Lanka är stort som Holland och Belgien tillsammans, har 20 miljoner invånare. Inkomstkällor är trädindusti (timmer), turism och teodlingar. Här finns även gott om kokonötter. 12 % av landytan är nationalparker och här finns Asiens ”big five”, elefanter, leoparder, björnar, buffalo och en hjort modell större. Religionen är buddism vilket går ut på att människan ska vara god mot sina medmänniskor- jag skulle vilja hävda att det är den enda världsregionen som är ”non-violence”. Sådär ja, där var lite snabbfakta om Sri Lanka.  Nu är det läggdags så jag kan simma i 25 m utomhuspoolen i morgon före frukost !

IMG_2173 IMG_2164 - Kopia

Över 40 kg bagage, varav drygt 30 är till ett barnhem på Sri Lanka

Över 40 kg bagage, varav drygt 30 är till ett barnhem på Sri Lanka

Kommentera

