Fantastiska människor jag möter……

Har ni tänkt på hur många kontakter som kan uppstå pga att du hamnar i ett visst ”tillstånd”? Idag skulle jag översätta en fras till engelska som hade med diabetes att göra men jag ville inte använda ordet sjuk. Min kollega sa ” tillstånd”, du är i ett tillstånd av diabetes!

För en vecka sedan hade jag aldrig träffat Malin. Idag kom Malin åkandes ändå från Höör ( som ligger vid jorden ände om man bor i i Helsingborg 😉 med kritor, papper, pennor, pennvässare, ballonger och klistermärken- allt hade hon köpt idag för att jag ska ta det med mig till Sri Lanka! !! Vilken fantastisk människa Malin är som tar sig både tid och pengar att fixa saker åt barn på andra sidan jorden!Nu är ena resväskan full, till 70 % av barn och vuxenkläder. Idag har jag fått klart från Turkish Airlines att jag får ha med mig 2 väskor och totalt 40 kg!!! Jag passade på att göra en rensing själv med!

Ikväll blev det löppass med min skidkollega Git. Igår var jag hos massör som sa ” Josefin, du är vansinnigt stark men din hjärna kan inte koppla till musklerna! ” Han ”petade på mig” på ryggen och idag gick löpningen bättre. Det blev över 19 km, farten (eller brist på den!!) var väldigt långsam, 6.04 per km ,men nu finns det hopp!

YES!

IMG_2129

 

 

 

Kommentera

