Morgonlöppass (Pucko-Josse lär sig något nytt ) och socialt arbete?

I natt vaknade jag av att jag var låg, väldigt låg, 2,2 . När jag är så låg kryper jag ut till köket och käkar godis- har en påse i ett underskåp. Sen vacklar jag tillbaka till sängen och funderar på om jag ätit för mycket godis……det har jag oftast alt får jag en rekyl, i morse vakande jag på 13.8 . Med tanke pådet ösregn som rådde i morse var jag verkligen jättemotiverad till att ut och springa…….NOT. Stackars Bisquit var nog ännu mindre motiverad men hon fick hänga med ändå. Eftersom jag tycker det är svårt att träna när jag är så pass hög  tog jag en dutt insulin . Ut i det ”vackra vädret” och  bort till Jordbrodalen.  Efter 35 min kände jag mig lite konstig men tänkte- inte kan jag bli låg på så lite insulin och så kort tid så jag sprang (läs krypjoggade, det gick väldigt långsamt) vidare och fick ihop 57 min. Väl inne visar bs-mätaren 3.3………….Således har jag idag lärt mig att jag ska ALLTID ta med mig bs-mätare när jag tränar för att ens slippa behöva bry mig på att FUNDERA på om jag är låg eller hög!

Ikväll har det varit Kalvinknatet i Helsingborg som min löparklubb IS GÖTA arrangerar. Därför har jag delat ut medaljer till alla duktiga barn som trotsat regnet. På vägen hem fick jag sällskap av en kompis som jag inte träffat på ett tag, men han läser ( tydligen ) min blogg. Wow Josse sa han, du ägnar ju dig åt socialt arbete som du susar runt och pratar om diabetes. Så har jag aldrig tänkt på det, är det det jag gör? Jag menar mest att jag hjälper barn och tränade diabetiker och det är kul att få glädje tillbaka !

Bisquit har fått medalj på Kalvin ( trots att hon sprang i morse, men visst, hon är ju 7 år....)

Bisquit har fått medalj på Kalvin ( trots att hon sprang i morse, men visst, hon är ju 7 år….)

 

2 thoughts on “Morgonlöppass (Pucko-Josse lär sig något nytt ) och socialt arbete?

  1. Ha godis under sängen istället så slipper du krypa så långt 😉
    Bra jobbat Josse!
    Härligt att dra till Sri Lanka snart!
    Stor kram

Kommentera

