Animas Sport and Exercise Weekend -day 2- The Kate Moss best dressed award

The Kate Moss best dressed award....

The Kate Moss best dressed award….

....såg ut så här

….såg ut så här

Spinning

Spinning

Wattmätare

Wattmätare

Låg 3,9 i början av passet, då blir det skumtomatar från Sunne!

Låg 3,9 i början av passet, då blir det skumtomatar från Sunne!


Badminton! Under den senaste 22 år har jag spelat två hårda badmintonmatcher- en med min klasskamrat Erik ( som numera är mulitsportare och bla gjort Ö till Ö) och min tri-kompis Kantään. Idag var det dags igen, i eftermiddags spelade jag en timme badminton. Dr Gallen sa att högintenstiva idrotter som badminton gör att bs stiger. Tror ni mitt steg? Nä,helt rätt, det sjönk!!! Jag tror mig har lärt att min kropp tenderar till att hyfat hålla det bs som jag har när idrottspassetbörjar. Om bs är på väg ner fortsätter det sjunka, om bs är på väg upp stiger det och om de tligger stablit håller det sig inom 2 E upp eller ner. Detta gäller rätt ofta så länge jag håller mig till pass på 1-1,5 . när jag idrottar över 1,5 h tex vid cykling eller långlöppass så brukar jag börja sjunka efter 1-1,5 h , sen måste jag fylla på med något att äta. Finland är undantaget, men det var så olikt allt annat!

I morse efter frukost lyssnade vi på en föreläsning av Alistar Lumb om CGM:er. Han tror att det kommer dröja länge innan det finsn en ”closed loop” dvs ett system som själv kan reglera bs utan en hjärna bakom. Det beror på att CGM:en släpar efter med mellan 15-20 min i förhållande med verkligenheten. Även en sensor som skulle säga till pumpen att stängas av pga lågt värde skulle det ta ytterligare 15-20 min innan insjulinet sjunker ute i kroppen. Ett system kan ju inte veta om jag tar insulin om jag ska lägga mig på soffan eller springa en mara- bara min hjärna vet vad jag ska göra härnäst.

Förmiddagen bestod av två pass, jag hade spinning (med ONT i mitt lår) och därefter cirkelträning (här kallt boot camp) Jag har lärt mig ett nytt ord, utfall heter ”luges” på engelska.

Spinningen var dock väldig spännade för jag fick sitta på en ”wattcykel” : Min kompis Camilla Lindholm  hemma som siktar på att vinna Kalmar Ironman i augusti, prratar mycket om watt och det gör även cykelgrabbarna. Jag låg på mellan 60-110 W, ska fråga Camilla vad det säger henne. Instruktören sa vi borde ligga på mellan 90-100 men det orkade inte jag, mest pga mitt lår. Jag MÅSTE skaffa mig en ”foamroller” en hård rulle som jag kan rulla låret över och på så sätt dela/trycka på musklerna.

När jag kom till cirkelträningen var jag äntligen varm och kunde därför köra på HÅRT och det var KUL. Låret var varmt och jag kunde pressa på de 12 olika stationerna som var 40 sek långa. Burpeees, sit ups, hopprep, intervallöpning, utfall, knäböj, plankan var några av övningarna.

I eftermiddags hade vi vi utvärdering av hur vi reagerade under förmiddagspassen och badmintonen. Varken Vernoica eller jag tyckte det gav så mycket vi hade många tysta i vår grupp. Tack och lov leddes gruppen av Lucy Walczak som är roddare. (Hon är europeisk junionrmästar och tränar nu för att få en landslagsplats i Storbritanniens lag och siktar mot OS. Matt Cox har simmat över Engelska Kanalen och berättade att simningen måste ske utan våtdräkt och de tränar i kallt vatten ( läs 11-13 grader!) . Han och Claire Ducan simmade över Engelska Kanalen på 13 timmar och 26 min. Claires historia var jätteintressant, hon fick diabetes när hon var 23 , är drygt 40 idag. Då hade hon inte sportat sen hon var 14 år. Hon började med ett 10 km lopp, sen en 1/2 mara, sen London Marathon, därefter 1/2 Ironman (IM)  och när hon var 39 gjorde hon en hel IM  och förra året simmade hon så över Engelska Kanalen. De simmade som ett team, tre personer som halla har typ1 i omgångar så under de 21 miles (1 English miles = 1609 m) var alltid någon i vattnet.

Ikväll under middagen genomfördes ” Animas sport weekend awards” . ”Personalen” dvs Animasanställda och andra leverantörer tyckte att några delegater hade utmärkt sig. ”Motivator,Sport hero, Pedel Power osv. Sista utmärkelsen var ”The Kate Moss Best Dressed Award” Gissa om jag blev förvånade när mitt namn ropades upp!!! Det var min tri-dräkt i kombination med mina kompressionsleeves och mina pippilottor som kammade hem segern!

One thought on “Animas Sport and Exercise Weekend -day 2- The Kate Moss best dressed award

  1. Stort Grattis till din fantastiska award!!!!
    Du såg fantastiskt färgglad ut idag och va väl värd priset ❤

Kommentera

