Föreläsning i Katrineholm 18 maj ” från debut till Ironman och lite finsk skidåkning” och pep-talk med Alvar

Hur gör du? Hur får du motivation? Hur ORKAR du ?

Det är frågor jag får ibland när folk hör att jag både har gjort en svensk  klassiker, är en ”ironwoman”, simmat över Öresund och kört skidor genom Finland. Nästa lördag igen, 18 maj ska jag hålla föreläsning om detta ämne i Katrineholm.  Via Facebook-gruppen Bolla Diabetestankar kommer det att ordnas ett läger av diabetiker för diabetiker. Det finns nog fortfarande platser kvar om någon är intresserad?! 🙂

Föredraget efter mig kommer hållas av en Stig Attvall, docent och överläkare på diabetescentrum på Sahlgrenska i Göteborg och pratar pumpar och cgm:er. Han har varit jätte engagerad i striden mot TLV för att pumpar skall fortsätta ingå som läkemedelsförmån. Det ska bli mycket spännade att se vad han har att säga!

Dessutom ska jag träffa Nils, 4 år som debuterade för ett år sen. Det kommer mao bli en innehållsrik helg, först seminarium i Lund, sen Nils och hans familj och föreläsning på lördagen.

I morgon ska jag springa en sista gång innan jag bestämmer mig för Köpenhamns marathons vara eller inte vara för mig del. Alvar och jag har haft ett långt samtal i kväll. Som vanligt hade han kloka synpunkter;  ”Det är du som ska lära känna din kropp Josefin, inte vården.” Han tyckte inte jag skulle spring Köpenhamn ur den enkla anledningen att a) det kommer bara göra ont b) jag kommer inte bli nöjd med loppet c) jag riskerar att förvärra min skada. Han tyckte det lät som ett mycket bättre alternativ att cykla en 10mila tävling i Danmark i början på juni istället. Jag måste undersöka det i morgon.

Idag blev det en trevligt cykelpass med cykelklubbarna i Helsingborg, vi var nog 20-25 personer som fick ihop en drygt 50 km, Underbart väder och ännu mer fantastiska människor! De är så måna om allt och alla, ”hur mår du” , vill du ha något att äta” och de kollar hela tiden att alla är med! Stort tack!

Pålsjö kallbadhus

Pålsjö kallbadhus

Del av cykelgängen på Kullahalvön

Del av cykelgängen på Kullahalvön

Mackis och Kantäään

Mackis och Kantäään

 

Kommentera

