Politisk diskussion i Lund 17 maj- vad har det med min träning att göra?

Nästa fredag, 17 maj ska jag diskutera! Jag ska diskutera politik, landstingspolitik!

”Välkommen till det årliga diabetestinget i Lund, möt och lyssna till våra ledande hölso och sjukvårdspolitiker , läkare och er patientförening”. Någon mer som vill haka på?!

Seminariet som är på Scanic Star Hotell, Gimmervägen 5, 17 maj 9-12 i Lund  kommer handla om;

  • Kvaliteten inom diabetesvården i Skåne
  • Nulägesrapport av diabetesvården inom Skåne. Har vården förändrats sen förra årets diabetesting? finns regionala skillander?
  • Publika och trnasparanta redovisningar av medicinska behandlingsresultat-är det dags snart?

Anders Nilsson, överläkare i Ängelholm och Magnus Kåregård, medicinsk rådgivare , Hälsovalskontoret Region Skåne kommer.

De ska få svara på varför diabetiker inte får den bästa vården som finns?!  Ta CGM tex, alla som vill ha CGM  borde få ha det, livet blir ju nästan (åtminstone för mig ) som vanligt/som innan diagnosen förändrade mitt liv i maj 2010.  Det  är ju valår nästa år så nu ska politikerna få en del att fundera på!

Igår blev det cykling, 85 km över ett Skåne när det nästan är som vackrast ( dvs om 1-3 veckor) Det gick långsamt och låret trilskas men jag hade ju tur med värdet. Bs mellan 10,7-7,2 på 2 timmar och 50 min.

Simpass idag, hårt och ensamt, 3000 m fördelat på

300 Insim
4×50
12×25
50 Bad
100-200-200-100
25-50-75-100-75-50-25
4×200
2×100
150 Avbad

IMG_1828 IMG_1830 IMG_1831 IMG_1833 IMG_1834

 

 

Kommentera

