Ögonbottenfotografering- tips för att undvika PANIK!

Idag var det dags för ögonbottenfotografering. (Sist jag gjorde det var vid debuten 2010.)

I morse klockan 8.00 infann jag mig på Helsingborg lasarett och träffade en ögonsköterska. Han frågade om jag tränade lika mycket fortfarande så antingen finns det i min journal eller har jag träffat honom innnan…Jag fick vätska i ögonen och sen skulle jag vänta i 25 min.  Tiden tillbringade jag med Amelia och med Madelaide. Tidningen Amelia och prinsessan Madealide via Hänt Extra. Men Madde blev mer och mer suddig, trots att jag hade glasögon på mig. Inom 15 min var hon så suddig att jag inte kunde läsa ett dugg varken om henne eller om Chris. Då slog en läbbig flash back mig med full kraft.   Det var ju så här det kändes när jag flög hem från Australien, jag såg ju suddigare och suddigare. I Singapore kunde jag inte läsa skyltar om mitt flyg och när jag landade på Kastrup hittade jag till toaletterna bara för jag visste var de låg! Jätteläskigt!  Så i morse försökte jag lugna mig själv genom att säga att det måste vara dropparna -inget annat. (Inga vårdpersonal syntes till annars hade jag frågat). För säkerhets skull smsade jag Alvar. Ja,jag FÖRSÖKTE smsa för jag kunde inte läsa texten i telefonen! Jag måste fått ner något vettigt för svaret kom direkt ” Lugn Josse, fullt normalt, kolla dig i en spegel sen”.

Efter en liten stund fick jag komma in och jag fick titta på ett rött sken och ögonen fotograferades med grönt ljus. Jag var frisk, ögonen har inte ens en liten bristning. Skönt. Jag insåg att om jag försökte titta UTAN glasögon så kunde jag läsa på nära håll. Således har jag suttit 20 cm från datorn på jobbet fram tom lunch. Jag cyklade hem på lunchen med dubbla glasögon, först vanliga och jättesolglasögon utanpå de vanliga. Efter lunch var synen tillbaka.

Ögonbottenfotografering påbörjas vid 10 års ålder och ska göras ungefär var 24:e månad.

STORA pupiller 1700talsmode.....

STORA pupiller 1700talsmode…..

 

 

Kommentera

