Bland bubblorna bakom Janne

Simträning! I bassäng! Huu vad tråkigt med tanke på förra veckans havssimning kan man tycka, men inte med Janne! Min träningskollega Janne och jag har, som jag skrivit tidigare, simmat ihop en del i vinter  och Janne hade som vanligt simmat några hundra mil ( nja inte riktigt men nästan 🙂 innan jag kom till simhallen efter jobbet. Vi körde igång vårt intervallpass på knappa 3000 m och växlade om att simma först. Efter en stund känns det konstigt i kroppen och jag litar inte på den när jag simmar. Lite i panik inser jag att Pucko-Josse har tagit ur bs-mätaren ur simväskan. Däremot har jag alltid en ketonmätare med mig och den går även att mäta bs med- 11.5.

Med andra ord var det bara till att simma vidare. Under kvällen har mitt bs stigit från 9 efter simning till 14,6 före maten och trots att jag varit ute och gått med hunden i 40 min ligger jag fortfarande på nästan 10. Förra veckans PERFEKTA värden på mellan 4,5-8,5 under flera dygn är som de aldrig existerat. Jaja, vem har sagt att det ska vara lätt med idrott och diabetes typ 1, men min passion för idrotten är fortfarande starkast!

Avslutningsvis vill jag nämna att jag fick ett mail idag från en förälder som sa att dottern ville ha skumtomtar när hennes bs sjönk under idrottspassen i skolan- ”För det har ju Josefin”. Jag vill därför även nämna att även mjölk är kanon vid idrott som träningsdryck ! 🙂

Botten på min maldiviska "bassäng"...

Botten på min maldiviska ”bassäng”…

Janne susar fram...

Janne susar fram…

Josse bubblar på

Josse bubblar på

Kommentera

