Så mår jag av chokladtårta, ”lågt ”löpppass och Bosarpskyckling

Påskchokladtårta

Påskchokladtårta

Chokladtårta är verkligen supergott! Problemet är att jag inte mår bra av det-när jag äter snabba kh infinner sig ett illamående precis när jag äter- även om jag har doserat rätt. Ibland är det värt det och ibland inte. Idag var det dags för chokladtårta- firar påsk med hela familjen och mamma hade gjort en supermumsig chokladtårta. Jag tog 6,5 E (brukar ta 3E till normal mat) och lade in ett löppass en timme senare. (Jag gör övningar för mitt lår varje dag och vill försöka få igång löpningen till flera pass i veckan varav ett ska vara minst två timmar.)

Det blev ett pass ner mot Sövdesjön ( där jag lärt mig simma och gjorde mitt första triahtlonlopp- Sövde sprint redan 2006. 2011 och 2012 gjorde jag 1/2 IM där. Men när jag hade sprungit i knappt 20 minuter så kändes det som att springa i sirap och jag kände mig avtrubbad. Alvar har sagt att jag ALLTID ska ha med mig druvsocker och bs-mätare och eftersom jag sprang i AnnaPS ”border to border linne” hade jag bsmätaren i ena fickan. 4.1! Jag åt tre chokladägg (det är ju påsk) och tre druvsockertabletter och sprang vidare. Jag kände hur bs stabiliserades.

På vägen passerade jag Bosarpskycklingens hemma-arena. Denna ekologisk kyckling föds upp utanför Blentarp, nära mitt föräldrarhem. Min väninna Camilla Lindholm (som jag tror kommer göra en Ironman på under 9 timmar i år med lite flyt) gillar Bosarpskycklingen. Camilla frågade mig häromdagen om var den går att få tag på. Den har sålts på Coop Forum i Helsingborg tidigare,men numera måste helsingborgare åka till Väla utanför Helsingborg för att få tag på den.

Nåja, fick ihop 12 km idag på en dryg timme, bästa med löppasset är att det var smärtfri  igen 🙂 och att när jag väl fått mat i mig igen efter passet mådde jag bättre!

Mitt öga håller just nu en lila färg...

Mitt öga håller just nu en lila färg…

Vart tog vägen vägen, jag tror jag åker i en åker  [läs springer på]

Vart tog vägen vägen, jag tror jag åker i en åker [läs springer på]

Påskägg

Påskägg

Druvsocker från Rubin Medical

Druvsocker från Rubin Medical

Bosarpskyckling

Bosarpskyckling

Kommentera

