Säsongens sista skidpass (?)

Äntligen! Nu har jag vilat i en vecka och vill så smått börja komma igång med träningen igen! Jag har medvetet tagit det väldigt lugnt, mina värden har vart väldigt HÖGA sen jag kom hem från Finland. Skumt! Första året jag åkte Vasaloppet blev jag låg i 48 timmar efteråt men uppenbart inte nu.  Idag har jag ……..åkt skidor!  Haha, jag måste vara tokig, men solen sken och Borås skidstadion erbjöd ett 4 km spår med konstsnö. ”Min” förlöpare från Finland, Jussi och jag hade pratat om att träffas och var är väl då bättre än att köra skidor ihop? ! 🙂

 

Jussi och jag på årets sista pass ?

Jussi och jag på årets sista pass ?

 

Mitt bs ville dock inte idag heller, började passet på 12,7 och har 14 efter cirka 8 km låg jag på 14 i bs så då tog jag en dutt insulin. Det blev sammanlagt 20 km med tiden 1 timme och 49 minuter, bs 5,9! Tempot var alltså ett helt annat än i Finland alltså. Jussi tyckte också det var kul, som insåg till sin förvåning att han mött sin överman( eller rättare sagt överkvinna) i skidåkning. ”Nu vet jag hur det känns för mina kompisar, dem brukar jag köra ifrån och nu orkade inte jag”.

Idag var det nästan 40 grader VARMARE än förra onsdagen i Finland- Borås erbjöd strålande sol och nollgradigt!

 

3 thoughts on “Säsongens sista skidpass (?)

Kommentera

