Border to border-dag 6- renar, finsk bastu & det finns inga uppförbackar i simning!

I morgon ska jag KÄMPA mot skoskav och 380 + 90 km skidor i kroppen för att nå målet-SVERIGE! HJÄLP mig att HJÄLPA,  smsa HOPP till 72929 och skänk 50 kr till Barndiabetesfonden eller sätt in en valfri summa på Barndiabetesfonden Skånes bankgiro 818-8864 , märkt med Border to border- Josses järnvilja! !

Imorse försökte jag en ny taktik,jag åt frukost och tog normal bolusdos för att inte börja skida hög/tokhög. Det funkade så när som på att under seneftermiddagen visade bs-mätaren 16-20 trots att CGM.erna sa runt 9 och jag mådde  bra. Ett tag funderade jag i panik på att ringa Alvar, men insåg att han kunde inte göra något. Så jag gjorde det jag trodde han skulle rått mig till, jag kollade bs två ggr till. Det visade samma.  Bortsätt från  det eventuella höga värdet har jag legat mellan 5 och 10 idag!  Jag försöker äta skumtomtar och Snickers i jämn takt, idag fick jag mer grillad korv. För att variera smaken har jag börjat bland skumtomtar med ”Gluco Tabs” dvs Rubin Medicals druvsocker. Skumtomtar, russin och Snickers blandas nu med druvsocker med hallonsmak!

Spåren idag har varit flacka och inte speciellt bra- eller är det jag som börjar bli trött- rikigt trött. Jag har dåligt med energi och tycker att jag sliter mycket. Extra jobbigt blir det för jag har fått skoskav på foten sen ”vasaloppssträckan på finska”. Jag växlar om att känna var det gör ont i kroppen! Är det inte skoskavet så är det knät , ögat eller kinden. Jaja, man kan ju roa sig på olika vis!  Alvar har berättat att hans dotter sa en gång när de åkte skidor ”Pappa, det finns inga  uppförbackar i simning”. Det är SÅ sant! I morgon är sträckan mer upp och ner och jag lär tänka mycket på Alvars dotters uttryck då! Jag ska skifta skidor i morgon och köra på mina Madshaus. Jag glidvallade dem under Vasaloppet och några av grabbarna här tror jag har för mycket fästvalla på skidorna (Fischer som jag åkt på)- därav bytet.

Idag fick jag min önskan uppfylld att få se renar! Det var jättehäftigt,  skogen öppnade upp sig och där stod två renar och åt melass.  När jag kom fram, efter mer än 9 timmars slit och 60,5 km visade det sig att här inte finns någon dusch! Istället skulle jag få stifta bekantskap med en finsk bastu!!! Det innebär att man blandar vatten, hett och kallt i en balja och häller det över sig! Jag, som är rätt liten, tyckte baljan så rätt stor ut så jag hoppade helt enkelt ner i den!

IMG_0821

12 thoughts on “Border to border-dag 6- renar, finsk bastu & det finns inga uppförbackar i simning!

  1. I morgon blir det väl mer omväxlande omgivning? Flera samhällen. Kämpa på och försök köra bra kost som Du har haft i dag!

    • Jag vet inte, bara att de första 62 km är backiga…men det finns ju inga uppförbackar i simning så….. vet ej om jag får korv i morgon, men har mer snickers, skumtomtar och russin!

  2. Hejja dig!!!
    Detta gör du jättebra 😀
    Häftigt att se riktiga renar och bada finsk bastu. Vilka upplevelser du får med dig.
    Stor kram!!!

Kommentera

