Border to border dag 0 del II- finsk allinclusivesemester

TJOHO JAG HAR FÅTT MAIL OM ATT BARNDIABETESFONDEN HAR FÅTT (MINST EN) SMSDONATION!

Stort tack Sara! You made my day! 🙂 Eftermiddagen har tillbringats i vallaboden, i detta fallet en ombyggd skolsal. Alvar skickade en nogrann beskrivning om hur jag skulle valla mina skidor med rubriken” du borde skaffe en vallaguide” . Nä, jag är mycket gladare över din hjälp Alvar ! .

Vi har flygit över ett strålande vitt vackert tusen sjöars land, så det är mycket vita vackra gnistrande snöfält. Sanslöst vackert! På planet mötte jag Johan och Roland, far och son från Stockholm som också ska köra. Vi tre representerar Sverige. Jag har vallat med tyskar och ryssar, min tyska kommer förbättras under veckan, bra. Nu lyssnar jag på Spotify med finsk reklam på mitt rum. Vi är på en kursgård  utanför Kuusamo på ett ställe som heter Oivanki. Jussi, ”min” förlöpare är två dagar längre fram och lite sliten, men blir nog bättre av sin whiskey han nyss smsade om.  Nu är det infomöte om veckan!

Hälsa melodifestivalen, smsa gärna vem som vinner!

Vad är detta?

Vad är detta?

IMG_0663 IMG_0662

Johan hjälper mig att valla

Johan hjälper mig att valla

Utsikt från mitt fönster dag 0

Utsikt från mitt fönster dag 0

Mitt rum dag 0

Mitt rum dag 0

KUUSAMO flygplats

KUUSAMO flygplats

Finskt djur jag hoppas på att få se live

Finskt djur jag hoppas på att få se live

IMG_0652

9 thoughts on “Border to border dag 0 del II- finsk allinclusivesemester

  1. Josse, du är galen, gotta love that! Du är utan tvekan den person jag känner som imponerar mest på mig i hela världen!! Känns som att jag ska berätta om min Friskiskurs en annan gång istället.. Kör hårt, tänker på dig och hejar på hemifrån 🙂

      • Nä förvisso inte, borde vetat bättre efter alla dessa år 🙂 du får för övrigt skynda dig hem i så fall för jag sitter här med en B&J och det är mindre än hälften kvar…

  2. STORT lycka till på din färd. Följer med spänning det du skriver. Inspirerande. Själv har jag idag vårstädat skidorna och imöra ska de upp på vinden. Löparpjuck är det som gäller nu inför Gbg-varvet.

Kommentera

