Border to border dag 0 -Finsk all inclusive semester

SEMESTER! Det låter väl härligt? Avkoppling, sol, ledig från jobbet!!

( Nästa gång jag ska ut och resa ska jag till Maldiverna, men det är en jobbresa. Jag och min chef ska åka på ”site inspection” dvs titta på hotell i några dagar på paradisönationen Maldiverna i Indiska Oceanen. Mitt jobb Tour Pacific utökar med nya destinationer och nu ska jag lära mig allt om detta nya resmål.)

Det är i april och det är jobb, men NU har jag semester. Semesterresan jag har valt har all inclusive. Perfekt! Det innebär att mat och säkert en del dryck ingår samt boende. ”Problemet” är att transporten ska jag stå för själv…….på skidor….. Mellan varje boende ( nej inga tält utan hotell, stugor och tydligen en och annan gympasal!) går det en buss, men bussen är tänkt för mina väskor och västar. Jag har med mig fyra västar. IFK Helsingborgs grabbar skrattade gott åt mig i Sälen när de hörde att jag hade köpt två på uppvägen. I Vasaloppstältet i Transtrand fanns ju en till! När jag kom hem hade Sally, en väns mamma, på Gotland stickat en till, så den måste ju också med eller hur ?!

bussen är mao inte tänkt för mig.Således ska jag ta mig fram på skidor mellan varje övernattning. I morgon börjar vi friskt med 62 km från Oivanki till Kuusamo. Imorse var det -27 grader i Kuusamo. Jag har lyckan att ha en ”förlöpare” en kille som hittade min blogg. Han är två dagar före mig. Det är han som har sagt att det är all inklusive. Han hoppas ja vara till stor hjälp, liksom fantastiske Alvar som har sagt han ska hjälpa mig per sms med vallningen idag!

Spännade,låt äventyret börja!

Finland från ovan

Finland från ovan

IMG_0644 - Kopia

6 thoughts on “Border to border dag 0 -Finsk all inclusive semester

    • Men Mats, vill du inte mycket hellre vara här? Vill du med till Maldiverna får du be Annelie lägga ett gott ord för dig 😉 Alan skulle hellre börja jogga än att åka hit, du kanske vill vara med i hans klubb? Det är -18 här nu!

  1. Din ”semester” låter spännande och härlig på samma gång. Hoppas allt går bra för dig, att dina skumtomtar räcker till (”Max-frallor” var ju ingen höjdare i alla fall!). Ska tänka på dig varje dag nu när ditt äventyr börjar. Så skönt det låter att ditt jobb i alla fall kan bjuda på lite sol och värme och härliga hotell! Du får väl drömma om det om det blir för kallt och jobbigt i spåren! Mycket lycka till!

    • Hej Britt-Marie! Ja skumtomtar är bättre för mig än Maxfrallor, tur att jag inte kör gräns till gräns varje dag :), inte bra för tänderna! Där har du ju en poäng, andra åker på semester och upplever vackra hotell, jag ”jobbar” på min, om man nu tycker 62 km skidåkning i morgon är att jobba ! Stort tack, hälsa din nygifte make så mycket med 🙂 SW vet vad jag menar!

  2. Jahopp! Nu börjar äventyret för dej på riktigt om några timmar! Kom nu ihåg att lyssna på kroppen! Lycka till, å lyssna på alla goda råd du får, skit i de dåliga!
    Såklart SW vet vad IW menar….;)

Kommentera

