Uppladdning Border to Border del 2- Donera pengar till Barndiabetesfonden för varje km ”Josses Järnvilja” kör skidor i Finland

Vill du peppa mig genom att donera pengar till diabetesforskning typ 1 ? Sätt in en slant på Barndiabetesfonden Skånes bankgiro 818-8864 och märk insättningen med ”Border to Border-Josses järnvilja” Alternativt kan du smsa in 50 kr på telefonnummer 729 29, skriv HOPP som text.Skriv gärna på Facebook/Twitter /min blogg vad du heter och några goda råd till mig i spåret!

Hur kan jag göra något positivt av min diagnos, diabetes typ 1 – som förändrade mitt liv? Jo ”Josses Järnvilja” ska försöka dra in pengar till Barndiabetesfonden!

Jag vill fortsätta idrotta och leva så ”nära” det liv jag hade innan diabeten kom in i mitt liv. Däremot måste jag försöka acceptera att inte lockas att äta saker jag inte mår bra av och undvika att sätta mig i situationer som tex stressar mig och på så sätt påverkar mitt blodsocker negativt.

”Border to border” är de mest utmanande, sportsliga långdistansidé jag fått för mig att genomföra. 440 km på längdskidor, genom Finland, från ryska gränsen (Kuusamo) till svenska gränsen (Tornio). Ett kämpande mot kyla, snö och min egen kropp, trötthet och slit. Jag hoppas att turen också ska ge mig glädje, möten med nya människor, frisk luft och en naken glädje till idrott och natur. Det kommer bli en upplevelse jag aldrig glömmer.

Jag har blivit avrådd, idiotförklarad, peppad och övertygad huller om buller. Bara min kropp vet om en dryg vecka om jag kan skrika som jag gjorde i Kalmar när jag hade 100 meter kvar på min Ironman: ”JAG KOMMER FIXA DET HÄR!”

HJÄLPER NI MIG ATT HJÄLPA?

Min kropp fungerar tack vare min pump Animas Vibe och insulinet Aprida (och en och annan skumtomte.) Detta är mitt bränsle nästa vecka!

Min kropp fungerar tack vare min pump Animas Vibe och insulinet Aprida (och en och annan skumtomte.) Detta är mitt bränsle nästa vecka!

6 thoughts on “Uppladdning Border to Border del 2- Donera pengar till Barndiabetesfonden för varje km ”Josses Järnvilja” kör skidor i Finland

  1. DU kommer fixa border to border, helt galet crazy, fantastiskt att bara göra denna resa för att få stoppa i sig skumtomtar 😉 / Bisquits xtra-matte vov vov

  2. Stort Lycka till och mycket beundransvärt Josefin!!!!
    Denna otroliga utmaning kommer du fixa galant och dra in massa pengar till barndiabetesfonden. Hejja hejja dig!
    Kramar

Kommentera

