Alvars ”coachsnack” inför Vasaloppet # 16722 och en diabetiker typ 1 vann Staffettvasan!!!!

Nu är det bara några timmar till start. Igår kväll ringde alvar och gav mig en rapport om Stafettvasan. Han körde första sträckan och trots att han kört VL ett antal gånger förut så frös han otroligt igår pga den kalla vinden. Det rådde start motvid vid starten. Jag var så klart där för att heja på honom, ”Jag har en gul mössa” men det fanns många gula mössor där …..

Idag har jag vallat och vallat och nu börjar nerverna komma ikapp. Alvar smsade precis innan jag skulle gå in på vespern (gudstjänst i Transtrands kyrka)  ”Är det panik eller känns det ok”?

Visst är han gullig, Alvar, som bryr sig så? Haha trodde jag, han ringde en timme senare och gjorde det mesta för att retas med mig! Han frågade hur jag hade vallat, vad jag skulle äta om jag tappar kraft och vi diskuterade nålbyte och extra slangar en lång stund. Men det kändes bra, skönt att bolla bs tankar och skidtankar med Alvar. För mig är han KUNG oavsett vad han själv tycker!

Alvar hade ett tips, som han själv blivit rekommenderad av en skidkollega, ”lägg skumtomtar och druvsocker löst i fickan så du lätt får tag på dem”. Jag fattar vad han menar, när man börjar bli låg är det lätt att man blir för lat och inte orkar ta upp dem.

Alvar sa en sak som jag missat. Robin Bryntjessons lag VANN  Staffettvasan! För er som inte vet har Robin diabetes typ 1. www.bryntes.se

 

2 thoughts on “Alvars ”coachsnack” inför Vasaloppet # 16722 och en diabetiker typ 1 vann Staffettvasan!!!!

  1. Kolla Robins patenterade segergest på Facebook Robin Bryntesson (officiell). Han är grym och kör med Medtronics pump. Vinnande koncept 🙂

    • Hej Anders, tack, det ska jag kolla.Visst är Robin grym!! Jag misstänker att du, liksom Robin, kör med Medtronics 😉 Det viktigaste är nog att ha den pump man trivs bäst med själv. Jag skulle inte vilja simma i Öresund utan min Animas Vibe 🙂

Kommentera

