Bull-hög och skidjakt i Uppsala

Trodde ni jag har lagt ner bloggen? Nope, helt fel, men jag har varit sjuk, blev jätteförkyld efter två dagars vila efter Bruksvallarna. Jag har varit rätt under isen, snuvig och hostig, ja nästan lika sjuk som en man och då förstår alla män hur dålig jag varit 🙂  (Självklart finns det inget som är så akut och så illa som en man som är förkyld eller hur 🙂 ? )

Nu är jag på bättringsvägen och i morgon ska jag åka SKIDOR! YES! Jag befinner mig i ”Snöland” dvs Bålsta och jag hälsar på Åsa och hennes barn Max (debut hösten 10 och nu 12 år) och Melinda.

Imorse fick jag en hembakt frukostbulle som Max brukar få bra värden av, gjord på surdeg. Jag såg min ”chans” att äta ett par goda frallor, bs innan låg på 6 och jag tog 3 E.  Efter ett par timmar skulle Åsa och jag köra till Uppsala för att förbereda inför ”ung och aktiv med diabetes-våga idrotta”. 19,1!!! Jag hade blivit ”bull-hög” på två små frallor! Detta visar ju verkligen att det är skillnad på diabetes typ 1 och på diabetes typ 1. Den mat som Max mår jättebra av blir jag stenhög av och när jag var låg innan ( 3,2 ) drack jag ett glas mjölk och hoppade upp till 8,3- Max måste äta dextro. Men vi gör väl som vi blir tipsade om” vi får prova oss fram”……;)

Resten av dagen har spenderats på Apotek Samariten och på XXL, Stadium och Team Sportia- ska jag förverkliga min ambition att köra ”border to border” måste jag ha ett par skidor till!

Frallan som gjorde mig "bullhög" och en nyinvestering- handduk i microfiber som tar lite plats i packningen

Frallan som gjorde mig ”bullhög” och en nyinvestering- handduk i microfiber som tar lite plats i packningen

4 thoughts on “Bull-hög och skidjakt i Uppsala

  1. Ja, tänk om man kunde få folk att förstå att det är skillnad och att alla har olika förutsättningar. Hade jag bara kunnat hade jag kommit imorgon men håller tummarna att ni får en toppendag.
    /Mona

  2. Kommer du tillbaka till Åsa ska jag försöka baka bättre ”Josefin-bröd”! Det får bli ”Max-bröd” och ”Josefin-bröd” på fatet då! Lycka till med skidköp och åkande – och på söndag förstås! Hälsningar från Max mormor

    • Hej Bibbi! Stort tack för all hjälp som jag har fått av er i helgen! Jag ska roa mig med att valla mina nya skidor nästa helg och jag kommer självklart tillbaka. Det var jättetrevligt att träffa er allihop!
      Ha nu en bra vecka !

Kommentera

