Ung och aktiv med diabetes typ 1- våga idrotta! UPPSALA 10 FEBRUARI

I samband med att jag höll mitt föredrag i Malmö ” från diabetesdebut till Ironman på 15 månader” på världsdiabetesdagens fick jag även frågan om jag kunde prata om samma sak i Stockholmsregionen.

På söndag ordnas en sammankomst för de som vill veta mer om diabetes typ 1 på Apoteket Samariten, Kålängsgränd 10 i Uppsala! 

Fokus kommer vara på idrott, en rad idrottsföreningar kommer vara närvarande. Jag vill även uppmuntra andra som vill veta mer om diabetes typ 1 /har diabetes typ 1 att komma! Var kan jag bära min pump? Var ska jag vända mig för att träffa andra människor med samma frågeställningar som jag har ? Hur ska jag göra bäst för att kolla blodsocker under träning? Vad kan jag äta?

Flera diabetesföretag kommer vara närvarande. Vill du veta mer om en pump som kan simma? Vad är det för skillnad på olika insulinsorter? Finns det några smarta knep på hur mycket insulin jag tog sist eller när jag tog det? Förutom föreläsningar är tanken att barn (och ungdomar och vuxna) ska kunna ställa frågor direkt till oss med, dvs vi kommer finnas i lokalerna för att kunna svara på frågor.

VÄLKOMNA!

Ung och aktiv med diabetes typ 1-UPPSALA 10 feb

Föranmäl er gärna till carina@apoteksamariten.se

Kommentera

