Midjeväska för pump, Animas Vibe :)

Pumpen passar perfekt och är bältet är så mjukt att det inte känns

Pumpen passar perfekt och är bältet är så mjukt att det inte känns

När jag vaknade nyss kände jag att jag var rätt stel i benen och kunde först inte förstå varför. Plötsligt kom jag på det- jag har fått något som kallas för hederlig träningsvärk! Haha! 🙂 Igår när jag var ute och sprang i den – 7 gradiga kylan kämpade jag som vanligt emot mitt  högra lår som jag varit både hos kiropraktor och naparapat med. Låret gjorde ont. Då drog jag till minnes en stretchövning som jag lärde mig i Sunne förra helgen. Jag gjorde den och plötsligt kunde jag SPRINGA! 🙂 Jag kunde ta ut steget och trycka på både med lungorna och betydligt mer med låret än vad jag brukar. Jag hade tre km som låg på 5,03, 5,00 och 4,47- tidern som jag hade betraktat som helt normala för några år sen men som jag under de senaste året har väldigt svårt för att nå. UNDERBART! Nu ska jag forsätta jobba på den övning och hoppas att jag kan få upp farten!

Igår förvarade jag dessutom pumpen på ett annat sätt under löpningen. Jag använde Rubin Medical:s midjeväska. Den var mycket mjukare och mer följsam än jag hade hade trott. (Som jag skrivit tidigare brukar jag använda selen som är jättebra att ha under kläder, den sitter på bröstet och jag märker den knappt.)

Fördelen med Rubins midjeväska är att den sitter (såklart) vid midjan och därför är lätt att nå under jackan. När det blir varmare och jag springer utan jacka vill jag stoppa in så mycket slang som möjligt innanför kläderna, för att undvika att slangen fastnar. Det misstaget gjorde jag i Sunne på spinningen, när jag passerade ett cykel så ryckte det till i magen och där stod jag med slangen hängde lös för ”farten” när jag gick förbi gjorde att plåstret inte kunde hålla emot utan infusionsetet slets ur kroppen, AJ 😦   Med Rubins midjeväska kommer det funka kanon att bara ha en liten bit slang ”lös”. Hittils har jag bara haft nålen på magen, finns det någon som har testa något annat? Isåfall får ni gärna maila mig eller göra ett inlägg nedan om det, tacksam för alla tips!

Rubins midjeväska

Rubins midjeväska

14 thoughts on “Midjeväska för pump, Animas Vibe :)

  1. Go morron bästa IW!
    Så kul att läsa att du hittat nåt som hjälper dig i kampen mot ditt lår! Ha en bra söndag, trots träningsvärk..:) // SW

  2. Under badsäsong sätter jag nålen strategiskt i mjukare delar i bak…. Fungerar givetvis även vintertid 🙂 Höften fungerar också.
    Har kört mycket med midjeväska men under längre pass finns risk för skavskador. Sommartid tycker jag det är bäst med pumpclips.

      • I en väska med kardborreband runt midjan, under kläderna (liknande den du har på bilden). Nu är hon bara 5,5 år och har oftast klänning eller tunika på sig. Vill att slangen ska vara skyddad när hon är på förskolan, för det har hänt att hon fastnat med slangen när hon leker eller att ett annat barn har råkat fastna i slangen. När hon är på barndans har hon tröjan över väskan.

Kommentera

