”Diabetes hall of fame” och Grännafisk

Jag kände en enorm glädje och stolthet när Marie Fahlin ringde mig och sa att jag var nominerad till Diabetes Hall of Fame. Stort tack för nomineringen, den ger mig energi att kämpa vidare mot nya idrottsmål!

Idag blev det simpass av det enklare slaget, simmade knappt 40 min men tryckte på rätt bra en del av tiden pga min triathlonkollega Fredrik simmade i banan brevid. Middag idag blev ”Grännafisk” . (Den heter så pga min mamma fick fisk på restaurant i Gränna för några år sen och luskade ut rätten innehöll) 🙂

Stek ett paket tinat vit fisk tex aborre eller torsk i stekpannan så den drar ihop sig och inte vätskar sig, lägg i ungsfast form.Smält 50 gr smör och red med tex mandelmjöl (eller vanligt mjöl). Späd med 2 dl vispgrädde och 1,5 dl creme fraiche , 1 tsk sambal olek, 1 tsk salt, citronpeppar, 1/2 dl vitt vin, 1 msk fond (gärna hummer, annars något annat) och peppar. Strö fetaostträningar och cocktailtomatshalvor över fisken och häll över såsen.

Grädda i ca 20 min i 175 gr.  Ät med sallad/broccoli.

(Jag bjöd en vänninna på middag ikväll och hon fick matvete till med.)

75 m kvar till mål i Sövde 1/2 Ironman 2011

75 m kvar till mål i Sövde 1/2 Ironman 2011

2 thoughts on “”Diabetes hall of fame” och Grännafisk

Kommentera

