”Ung och aktiv med typ 1 diabetes- våga idrotta” del 1 Sponsring av Rubin Medical

Idag har jag haft träningsfri dag, nja nästan i allafall. Jag har blivit filmad av Sydnytt, SVT för ett inslag ”skånsk profil  i 3 minuter”. Det innebar att jag fick springa längs med havet på ”Ribban” i Malmö och berätta vad jag tänkte när jag blev diabetiker, varför jag gjorde en ironman, hur min pump har förändrat mitt ”diabetesliv” ( haha, läs livet för jag kan ju inte förhandla bort diabetesen) och hur jag tränar och varför idrott är så viktigt och varför en Alvar är så bra!

Dessutom har jag varit hos Rubin Medical som marknadsför min pump Animas Vibe. När jag pratade om projektet i Uppsala som jag är involverad i (se nedan) så fick jag en massa druvsocker med mig, så det ska vi dela ut i Uppsala 10 feb! Nu ska jag roa mig med att räkna ut hur mycket jag kan släpa med mig på natttåget tillsammans med bland annat längdskidor!Stort tack Rubin Medical! 🙂

Gluco Tabs i stora lass

Gluco Tabs i stora lass

Rubin Medical:s eget druvsocker, går att köpa på www.rubinmedical.se

Rubin Medical:s eget druvsocker, går att köpa på http://www.rubinmedical.se

 

Kommentera

