När kan jag äta skumtomtar Stig? Sunne dag 4

Skumtomtar

Skumtomtar

Dålig hållning, ( på mig,) inte på skumtomten, den blir uppäten!

Dålig hållning, ( på mig,) inte på skumtomten, den blir uppäten!

Även om jag äter LCHF-inriktade kost är jag i grund och botten en godisråtta, även om jag har blivit mycket bättre med min kosthållning sen jag fick diabetes typ 1. Jag har klurat mycket på vilken sort kolhydrater jag kan äta när jag tränar, om jag blir blir uppmanad att äta kolhydrater. Därför tog jag med mig en paket skumtomtar till föreläsningen, 86 gr kolhydrater av 100 gr skumtomtar. En skumtomte väger 5 gr. Peter Adolfsson har räknat ut åt mig att jag behöver 38 gr kolhydrater i timmen, således typ 5 gr x 7 skumtomtar.
Stig Mattsson sa, ät det UNDER träningen och Peter sa drick mjölk före om du ligger på över 7 och drick mjölk efter passet, så fort du kommer inom dörren.

Naturligtvis har det hänt massor mer idag på lägret, men jag återkommer i morgon med det! 🙂

Kommentera

