Du är det finaste jag vet- Sunne 2a dagen

Du är det finaste jag vet,
Du är det dyraste i världen.
du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som
fåglarna, som blommorna på marken.
Du är min ledstjärna och vän,
du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod, och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.
Friheten är ditt vackra namn,
vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, friden är din syster,
kampen är din fader framtiden ditt ansvar.
Ja du är det finaste jag vet,
du är det dyraste i världen.
du är som, stjärnorna som, vindarna som, vågorna som,
fåglarna som, blommorna på marken…….

(musik på spinningpasset, ”återhämtningslåt”, Mikael Wiehe)

TOKcyklar...

TOKcyklar…

…….och samtidigt som jag satt och TOKsvettades på spinningcykeln satt jag och filosoferade över dagens föreläsning. Peter och Johan pratade om 100 resp 500-regeln.

Genom att dividera 500 med din totala mängd insulin under dygnet får du reda på hur många gram kolhydrater en enhet insulin tar hand om.

IMG_0039

IMG_0041

FRIHET! Jag känner mig oerhört positiv just nu, energin flödar! I morgon ska Stig Matsson hjälpa mig att räkna ut exakt när jag bör ta mer insulin ( tex stiger jag i bs i slutet av passen på vardagskvällarna) och hur jag kan räkna ut hur mycket kolhydrater och proteiner jag kan/ska äta. Stig är en kul kille, om jag frågar något i gruppen, tex idag frågade jag om morgonträning, så svarar han ” Nja Josefin, du är ju lite speciell [med din kost] och alla är ju unika…. Jag känner att han, Johan och Peter kommer göra sitt yttersta för att få mig att prestera bättre och hjälpa mig med pumpinställningar samtidigt som jag känner att jag är öppen för att ta in lite mer kolhydrater i vissa lägen i kosten.

Om jag kan få hjälp med att utnyttja min fantastiska underbara Animas Vibe bättre, för jag utnyttjar inte alla inställningar på den än, kan jag förhoppningsvis prestera bättre rent tävlingsmässigt. Drömmen är ju Animas Vibe, en CGM (som jag kan ha alltid) med rätt kost och träning ger mig just det Wiehe sjunger om,  FRIHET!

Detta satt jag som sagt och klurade på när jag satt där på spinningen och insåg att jag hade fel om svettning. Jag har alltid tyckte att jag svettas relativt lite. Det gäller INTE spinning, jag kände mig som ett regnmoln som drog in över golvet…

Stig Matssons första spinningpass

Stig Matssons första spinningpass

Pulsklockstavla

Pulsklockstavla

IMG_0047

Veronica

Veronica

IMG_0054 IMG_0055

...TOKSVETTIG

…TOKSVETTIG

Vi hade pulsklockor på oss

Vi hade pulsklockor på oss

Regnmoln inne under min cykel..

Regnmoln inne under min cykel..

Veronika

Veronika

IMG_0060

SVETTIG....

SVETTIG….

Oskar Kumlin, fd landslagcyklist och vår spinninginstruktör

Oskar Kumlin, fd landslagcyklist och vår spinninginstruktör

Under eftermiddagen har vi haft flera spännade föreläsningar, Johan har pratat om ketoner (och återigen är jag lite speciell, jag hade 0,1 i ketoner i morse) och Peter har pratat om hur man kan kombinera pump och penna. I Australien får de stackars simmarna ingen pump, just för att de simmar utan för fortsätta med penna. Stackare, de borde ju ha Animas Vibe hela bunten….tanken på Australien får mig att längta till simbassängen mitt emot Woolloomooloo i centrala Sydney!!!

IMG_0077

IMG_0076 IMG_0074

Efterrätt

Efterrätt

Fläskfilé till efterrätt

Fläskfilé till efterrätt

Löjrom till förrätt

Löjrom till förrätt

IMG_0067

Efter en god middag har vi hört Stig prata mer om kost och träning och sen har vi haft vallalektion. Jag har för första gången i mitt liv lämnat in skidorna för vallning så det ska bli spännade att se reslutatet i morgon för då är det dubbla SKIDPASS som gäller!!! Jababababooooo!

IMG_0077 IMG_0076

IMG_0046 IMG_0044 IMG_0042

Catarina på Infucare demonsterar Extend

Catarina på Infucare demonsterar Extend

4 thoughts on “Du är det finaste jag vet- Sunne 2a dagen

  1. Spännande! Vi lyssnade till Stig Mattsson på en föreläsning i maj. Sedan dess har vi också gjort en del ändringar i Linns kost, eller enkelt uttryckt: Hon äter mer kolhydrater. Hon fick helt enkelt i sig för få med tanke på hur mycket hon tränar. Lycka till och hoppas att du hittar en fin balans så att du mår bra idag och imorgon och att du kan prestera på topp.

    • Hej Anna! ja, det är verkligen superintressant! Peter och Stig menar på att jag kan fortsätta med LCHF till vardags, men äta kolhydrater under/direkt efter träning så det ska bli spännade att se vad vi kommer fram till i morgon!Hälsa Linn så mycket, vilken färg har hon på sin Animas Vibe? mvh Josefin

  2. Hej igen! Linns Animas Vibe är i silver men den börjar tappa färgen efter alla timmar i bassängen. Hoppas ni hittar en modell med rätt mängd kolhydrater som fungerar för dig. Håller tummarna! Anna

Kommentera

