Cirkelpass eller Josse kommer upptäcka nya muskler i morgon!- Sunne dag 2 förmiddag

Cirkelpass, har ni kört det någon gång? För ett par år sen hade jag möjlighet via jobbet att gå på Friskis och Svettis på lunchen. För er som inte vet, ett cirkelpass består av olika stationer, typ 10-15 stycken där man gör olika övningar. Det kan vara sit-ups, ”plankan”, armhävningar, utfall och ”baklängsarmhävningar” (triceps är en muskel som jag lär bli varse i morgon om var i armen den finns…). Vi har gjort fällkniven ( situps med raka armar och ben) tyngdlyfting och hoppa upp och ner på stepbräda samt en hel massa övningar till. Mycket roligt pass, i morgon lär det bli mindre kul för då kommer träningsvärken :)!

Cirkelpass

Cirkelpass

Josse kämpar på...

Josse kämpar på…

...med träningskompisen för detta pass, Daniel

…med träningskompisen för detta pass, Daniel

 

Cirkelpass

Cirkelpass

Mer cirkelpass

Mer cirkelpass

Dagen började tidigt ( men man ska ju vara uppe tidigt på träningsläger), 6.45 med kalibering av bs. Här finns Hemocue-mätare dvs en bsmätare som vården använder (från Ängelholm så klart 🙂 Därefter åt jag en god frukostbuffe med bacon, köttbullar, keso, grönsaker, yoggi, gojibär, linfrö, valnötter och kaffe med mjölk, tror inte jag glömt något nu!

Lunchbuffe, grönsaker, makrill och laxgryta

Lunchbuffe, grönsaker, makrill och laxgryta

Orsaken till att jag ligger på 20 ? ...

Orsaken till att jag ligger på 20 ? …

Jag tog 1 E 7.20 men tog 1E till 8.20 då bs var på väg uppåt (som sagt Dexcom /Heaven ger mig livet åter!). Kl 9.00 började passet och efter det simmade/plaskade vi lite. Jag har fått en ny kompis, Veronika, så vi badade med våra pumpar och snackade lite teknikträning. Klockrent!  Nu har vi ätit lunch, mitt bs låg på 11,9 för lunch och jag tog 3 E men tog nyss 2 E till eftersom bs säger 18 och uppstigande och jag börjar bli törstig 😦 Vi ska spinna kl 16 så jag vill inte bli för låg så nu gäller det att träna is i magen- räcker 5 E när bs visar 11,9 eller inte? Jag avvaktar till kl 15, nyss bytt nål så det kan vara tjall på nålen! Lunchen var buffé och det är svårt att gissa vad som är i de olika rörorna, vi får se. Rapport kommer senare om hur det gick!

Johan Jedhe berättade för mig att han och Peter har fått publicerat en medicinsk artikel som handlar om dykning och diabetes typ. Men rätt hjälpmedel ska även diabetiker typ 1 kunna dyka och kan australienska ”dykmydigheter” förstå det kanske jag kan dyka igen i mitt älskade Australien! Om inget annat skulle jag isåfall kunna sälja dykresor med Tour Pacific för ”D 1:or” till Cairns! 🙂

Utsikt över Sunne

Utsikt över Sunne

10 thoughts on “Cirkelpass eller Josse kommer upptäcka nya muskler i morgon!- Sunne dag 2 förmiddag

  1. åh dykning har alltid varit något jag har tyckt om nått otroligt mycket båda mina föräldrar dyker men jag bllev stoppad i mina planer när jag fick diabetes i fyraårsåldern! mina drömmar där krasades då de sa att det var för farligt och omöjligt för mig med diabetes typ1 att få ta dykcert? går det ändå eller?

  2. Åh kul att läsa om lägret! I maj är det min tur! 🙂 Läser att du äter lchf, hur fungerar det tycker du? Jag körde det ganska strikt i 8 månader men fick avbryta pga av att mitt dåliga kolesterol skena iväg 😦 så just nu jobbar jag att få tillbaks det till normalvärden. Vägrar statiner.. Men kör lågkolhydrat men med ”bättre fetter” som t o m läkarn tyckte lät bra 🙂 hur tycker du det funkar med träningen? Långpass? Ha de bäst!

  3. Åhh vad roligt att du ska dit, det är verkligen jättebra! Jag äter LCHF-relaterad kost utom under själva träningspasset, då äter jag kh enligt Stig (Mattsson) anvisningar! Ska du springa Göteborgsvarvet?

Kommentera

