Jabababadooo, jag ska träffa Peter Adolfsson!

YES!  Idag ska jag träffa ”gurun” inom diabetes typ ett och idrott, läkaren Peter Adolfsson, som brukar jobba i Göteborgsområdet.  Men först gårdagens pass; rullskidor…….

I Helsingborg brukar det inte regna, en tjock vinterdimma är vanlig, men inte lika mycket regn. Som på allt ställen regnar det dock men någon där uppe har bestämt att det ska regna på onsdagar, det börjar så där vid 17tiden så det blir blött och pölar över allt för att öka lite vid 18.30 (då börjar rullskidsträningen…) för att avta och upphöra runt kl 21. Träningen är slut 20.30… Således blev det ännu ett pass i regn och rapporterna från Uppland haglar in om hur mycket det snöar, hur fint det är och hur bra skidåkningen är . KUL FÖR ER 🙂

Igår gjorde vi skojiga teknikövningardär vi blad skulle putta varandra, jag lyckades få upp en bra fart med min ”radarparspartner” Jonas. Enligt honom puttade jag på 90 kg.

Rullskidor "putta 90 kg och det är mörkt och regnig"-övning

Rullskidor ”putta 90 kg och det är mörkt och regnig”-övning

 

Tappra skånska skidåkare...nä det stämmer -vi har ingen snö!

Tappra skånska skidåkare…nä det stämmer -vi har ingen snö!

 

Peter Adolfsson är som sagt en av Sverige duktigaste läkareinom diabetes typ 1 och idrott.  Jag tycker det ska bli så roligt att jag nästan, jag säger NÄSTAN, inte tycker att det gör så mycket att jag har diabetes!! Jag återkommer inom kort!

4 thoughts on “Jabababadooo, jag ska träffa Peter Adolfsson!

  1. Det värmer mitt hjärta när man läser och riktikgt känner hur glad du är över att få träffa någon du ser upp till! Du ger oss så mycket, så det känns så bra att du får känna det vi känner när vi får stöttning och peppning av dej! Ha en riktigt bra helg! Stor Kram från SW….!

    • Hej SW (för er som inte vet kallar Åsa mig för IW (=ironwoman) och jag kallar Åsa för SW(=spider woman). Åsa och jag har aldrig träffats utan jag har sett spindlar på Åsas FBsida. Vi ska snart ss för Åsa och jag och Carina Carlsson på Apoteket Samariten står bakom ”Ung och aktiv med diabetes typ 1-våga idrotta 10 feb i Uppsala.) Ja Åsa, denna helgen kommer bli kanon!

    • Hej, ja Peter är guld och tillsammans med Stig och Johan skapar de ett perfekt team! jJag kan verkligen rekommendera dig att boka in dig på det här lägret 2-5 maj om du har möjlighet.Det känns verkligen som en investering för framtiden!

Kommentera

