Grym skidåkning ( på skånska) och LCHF-brietårta till middag

Ikväll fick jag ett MMS med en vacker vinterbild och underbart kalla isiga härliga skidspår. Längdskidspår. Jag känner hur jag kliver in i bilden, känner kylan och trycker till både med stavarna och får till ett rikigt fin frånskjut och skidorna susar fram i spåret…… men när jag nyss var ute med hunden mötte jag tyvärr av en (nästan) ljummen, vind, inte en snöflinga slå långt ögat kan nå. Om du som skickade bilden läser detta, så tack, det fick mig att drömma mig bort en stund till nordligare breddgrader! 🙂

Här kämpas det på rullskidor, Göran tragglade diagonalåkning och dubbelstakning med frånskjut med mig och en IFK:are till idag. (Göran har jag nämnt tidigare, det var han som satte Border to border grillerna i huvudet på mig.) Även när jag stakade så korrigerade han mig ”upp med kroppen, låt huvudet och blicka följa med sina händer, kick bakåt, stav fram, tryck ifrån så magen jobbar” ….ppppuuuhhh! Idag har mitt BS varit konstant högt, vaknade på 12 och fick inte ner det i morse trots en timmes dogwalk så när det var dags för rullskidspass låg jag på 9 och sänkte basalen med 50 % i 1,5  och kom tillbaka 2 timmar senare på 7.0 🙂 YES tänkte jag, nu vänder det!

Brieosten ligger i botten, toppad med paprika, soltorkade tomater och oliver

   Brieosten ligger i botten, toppad med paprika, soltorkade tomater och oliver

Grym skidåkning på skånska ( dvs lera!)

Grym skidåkning på skånska ( dvs lera!)

 

Eller hur ?? Nu, tre timmar efter middag ligger jag fortfarande relativt högt, 8.4 trots 3+ 2,5 E och riktigt LCHF-middag. Jag har ätit en bit brieost som varit värmt i ugnen. Ovanpå den la jag oliver, gul paprika, soltorkade tomater och cocktailtomater och åt det med kalkonköttbullar och en bit hemgjord fläskkorv.

Är jag hög i morgon bitti med får jag ta ett morgonlöppass för att se om det rättar till bs!

 

Kommentera

