Julklapp i förtid! Challenge CPH 2013 ‏ 18augusti

”Josefin är du intresserad av att simma som en del i Challenge CPH?  WOW, vad är detta tänkte jag!

I förra veckan blev jag kontaktad av JDRF, Juvenile Diabetes Research Foundation, i Danmark! På världsdiabetesdagen i Malmö blev jag presenterade för JDRF Danmarks sekreteriatschef, Finn Kristensen. Han förklarade vad JDRF arbetar med och för ;

JDRF er den førende talsorganisation og fundraiser for forskning i
bedre behandlingsmetoder og helbredelse af diabetes. Fokus er på type
1 diabetes, og gennem forskning i følgesygdomme ligeledes type 2
diabetes
Protektor: Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Benedikte

(Hennes kungliga höghet Prinsessan Benedikte är kusin med vår kung Carl-Gustaf.)

Tillsammans med Guido van Gucht, cyklist och Søren Kruse Lilleøre, löpare ska jag genomföra KMD Challenge Copenhagen!!! Det är alltså Danmarks motsvarighet på Kalmar, med andra ord IRONMAN  distansen inom triathlon! Det ska bli SÅ KUL ! Jag kommer börja med att simma 3850 m i havet i Köpenhamn för att sedan växla över till Guido som cyklar 180 km och Sören avslutar stafetten med att springa en mara, dvs 42 195 m !

Vi är alla tre diabetiker typ 1 och jag är både glad, stolt och tycker det är en stor ära att bli tillfrågad och få delta i denna tävling!  Tack Michael, jag ser fram emot att ha dig som vår ”coach” och få träffa er alla tre! Förhoppningsvis kan vi lära av varandra vad gäller idrott, tävling, träning och diabetes typ 1!

Jag firade denna julklapp i förtid med lite chokladmousse med vispad grädde och lingon !( Mixa 2 mogna avokado, 1/2 tsk stevia, 2 msk  kakao och 0,5 dl grädde i en foodprocessor . Servera med vispgrädde och bär tex lingon eller hallon ( som ej blandats med socker) Perfekt efterrätt som inte påverkar BS nämnvärt!

Min fantastiska vän Anders har rätt. ..att få tävla i KMD Challenge CPH  är ju jättekul och denna möjligheten hade jag inte fått som icke-diabetiker!

Chokladmousse med vispgrädde och lingon- kolhydratssnål god efterrrätt

Chokladmousse med vispgrädde och lingon- kolhydratssnål god efterrrätt

5 thoughts on “Julklapp i förtid! Challenge CPH 2013 ‏ 18augusti

  1. Hejja Hejja!! Så Spännade, vilken utmaning! Kommer ni träna tillsammans något? Hur tränar ni då? Ska prova chokladmoussen!!!
    God Jul!!
    Åsa

  2. Hej Åsa! Tack! Ja det ska bli jättekul och jag hoppas få möjlighet att träffa killarna och träna löpning med Sören och cykling med Guido. Så småningom kommer vi säkert disuktera växlingsövergångarna med. GOD JUL!

Kommentera

