ÄNTLIGEN en HEL dag under 10.0 – tack vare ”gryningslöpning”?

Längtan efter ett löppass blev för stor……. 🙂 Igår skrev jag att det inte går att springa i Helsingborg pga snön och det gör det inte heller, men mina ben ville ut ändå! Därför satte jag klockan på 5.35 och masade mig ut i mörkret i morse. Ja ja gryningslöpning kanske är fel ord för morgonen var becksvart! Helsingborg har en gågata med värmeslingor, Kullagatan, som alltid är snöfri och klockan 6 på morgonen var den knappast överfull!

Kullagatan- isfritt i Helsingborg (fotot taget kl 17 på kvällen ej 6 på morgonen)

Kullagatan- isfritt i Helsingborg (fotot taget kl 17 på kvällen ej 6 på morgonen)

Jag testade ett nytt bärsystem, Medtronics sportsele som jag vände på då jag hade pumpen framtill, dels för att kunan känna den bättre, dels för att kunna titta på den bättre. Med tanke på CGM:en ville jag hade den lätttillgängligt. Reslutatet blev strålande! Jag kunde springa ”fritt”, inget som störde i vare sig fickor eller runt magen och armarna var fria! Tack vare CGM och pumpen i selen kände det som när jag sprang ”förr” . ”Förr” är före 24 maj 2010! Under 62 minuter kändes livet som ”vanligt”! 

Sportselen bak och fram funkar utmärkt under löpning vintertid

Sportselen bak och fram funkar utmärkt under löpning vintertid

Dagen blev inte sämre av att mitt bs värde har legat perfekt idag. Jag sprang ut med 8,5, kom hem 11 km senare på 4,1 och har under dagen legat på mellan 5,9 till 6,8 mellan frukost och middag och ikväll hade det stigit till 9,8! UNDERBART, kan det fortsätta så här kommer mitt Hba1C vara kanon nästa gång!! Det var så länge sen jag körde morgonpass att jag hade glömt bort hur bra kroppen mår av det!

Kommentera

