Snökaos i Helsingborg= simpass

För mycket snö för att cykla eller springa och för lite snö för att åka skidor – så ser det ut i centrala Helsingborg just nu. Då får det bli inomhusträning i form av simpass 🙂 Jag brukar simma på måndagar med IS Göta och har gjort i ett par års tid men nu var det ett tag sedan jag var där. Idag var det dags att testa min nya hållare, SOC:s mediahållare som Henrik på Rubin Medical tipsat jag kan ha när jag springer. Nu ville jag testa den vid simning för att se om CGM:en (sensorn) skulle få bättre kontakt med pumpen om jag har pumpen på armen. Men efter 100 m  simning stod det ANT (dvs sändaren är för lång bort)……. Passet var rätt tufft( eller var det länge sen jag simmade så hårt) men efter 35-45 min fick jag ”flyt”  och kunde konstatera när jag kom upp ur vattnet att bs låg på perfekta 5,9. (När jag började simma låg jag på 9,8 och sänkte inte basalen). Denna hållare var inte så bekväm  så jag ska testa AnnaPS underkläder nästa gång tror jag. (Jag simmade ju i dem när jag havssimmade på Mykonos i förrförra veckan, men har ej provat i simhall än.)

Jaha ja, jag får fortsätta testa mig fram för att se hur jag ska ha CGM/pump så de får kontakt under vattnet.

Kommentera

