Nöt-créme och CGM:en gillar inte att simma

Idag har Jenny och jag simmat ett pass ihop. Med tanke på att vår ambition är att simma långt tillsammans nästa år är det bra att vi tränar mycket ihop med. Idag hade jag en ny placering på CGM:en, igår när jag simmade tappade den kontakt med sändaren. Då hade jag pumpen i bad-dräkten mellan brösten. Idag försökte jag att använda lårväskan från Rubin Medical istället för jag tänkte att då har jag pumpen under sändaren, motsvarande efter i vattnet. Det gjorde lite skillnad men inte mycket, efter fem min stod det ANT i displayen och fick tillbaka kontakten först när jag gick upp. Det är bara att testa vidare, jag ska prova både olika simsätt och olika placeringar för att se vad som funkar bäst!

Lårficka under baddräkten

Lårficka under baddräkten

Nöt-Créme!

Nöt-Créme!

När vi hade simmat klart sa Jenny att hon hade en present till mig 🙂  Det visade sig vara en stor påse med Nöt-Créme! Jenny var ju med när jag blev låg i tisdags så nu fick jag ett gäng att ta med mig. Smart, tack Jenny! Nöt-Crémen består till 51 % av kolhydrater och 41 % av fett vilkent gör att vi tror den är ultimat för mig- mycket energi men med långsam blodsockerstigning! Dessutom är den ju smidigt förpackad i vattentäta engångsförpackningar som gör att det även går att simma med den! GULD!

Avslutningsvis har jag även provat ett nytt bärsystem, en sportsele för pumpen. Den kommer från Medtronic. Jag ska testa den under skidåkningen och löpning tänkte jag!

Sportsele för pump -framsida...

Sportsele för pump -framsida…

..och baksida

..och baksida

One thought on “Nöt-créme och CGM:en gillar inte att simma

  1. Hej igen. När jag simmar brukar jag stoppa in pumpen innanför baddräkten max 1dm från cgm. Då brukar det fungera utan ANT-fel. Dvs om jag har cgm på magen fungerar det bra. Har du något annat fungerande sätt?
    Ja, jag har min CGM på armen och sätter pumpen i ett mobiltelefonfodral på armen kloss intill, då får jag det att funka!

Kommentera

