Stjärnor i Turkiet och har turkarna aldrig sett en våtdräkt?

Många stjärnor (IFK Helsingborgs skidjacka och turkiska flaggan)

Många stjärnor (IFK Helsingborgs skidjacka och turkiska flaggan)

I våtdräkt med Animas Vibe pump på väg till simpasset

I våtdräkt med Animas Vibe pump på väg till simpasset

 

Hästar i morgonljuset med Kusadasi i bakgrunden

Hästar i morgonljuset med Kusadasi i bakgrunden

Ibland kan jag verkligen känna att min ”huvud-idrott”, löpning ger mig så mycket ner än bara motion. Vilka upplevelser jag fick i morse. Jag gick av båten som en av de första och sprang ut från hamnen och bort längs med en gata. Jag insåg senare att det var väldigt smart att komma i löparkläder för inte en enda försäljare försökte prata med mig eller få mig att åka just deras taxi osv, de så att jag var upptagen! Jag sprang på måfå efter kartan i fickan, högt ovanför hamnen står en staty på en kulle, dit upp vill jag. En kvinna köpte ett bröd i ett bageri genom att räcka in pengar genom en glugg i väggen, gamla små vita stenhus i små trånga gränder, en häst var bunden på en äng medan dess föl sprang löst passerades av mina löpande fötter.  Jag kämpade mig upp på kullen, tog några kort och i ett gathörn tog en taxichaufför foto på mig vid turkiska flaggan. Lite längre bort i en olivlund stod två män och slog ner käppar för att oliverna skulle trilla ner på nät.  En kyrkogård överfylld med vita gravstenar och tallstammar som var vitmålade 2,5 m upp på stammen avslutade rundan.  Blodsockret låg stabilt och bra, jag hade som vanligt med mig mätare men kollade inte, låg på 7,5 när jag var klar.

Crown Princess

Crown Princess

Frukost

Frukost

Stopp på turkiska

Stopp på turkiska

Crown Princess var det näst sist kryssningsskeppet för säsongen vilket märktes på försäljarna. Det var rea och ”last day of the season price” överallt. Jag lyckades köpa på mig ett gäng skålar och sjalar.

Inne i centrala Kusadasi ligger flera stränder och jag längtade verkligen efter att få simma. Från i somras minns jag att bs sjönk kraftigt vid havssimning. Dessutom är jag väldigt försiktig när det gäller främmade vatten ( det är jag även hemma, Öresund har starka strömmar).  Jag hade känt på vattnet och det verkar varmt så jag bytte om till våtdräkt och tog en jacka utanpå som jag la bs-mätare och mat i. När jag kom ner till strandpromenaden frågade jag på ett café om jag fick lämna jacka där. Det var jätteskönt i vattnet, säkert 19 grader varmt, det var inte ens att jag rös till när våtdräkten fylldes med vatten.  Jag simmade längs med strandpromenade, som påminde som Gröningen hemma i Helsingborg. Det stog fiskare längs med kanten som blev rätt förvånade när en stor svart ”fisk” som crawlande.

Jag hade satt pumpen i baddräkten mellan brösten och det visade sig var dumt för den tryckte på bröstkorgen hela tiden under våtdräkten.   När jag kom tillbaka på båten var det zumbapass på 45 min. Någon timme senare skulle jag delge destinationskunskap för en av mina kunder och tyckte det kändes konstigt när jag satte mig ner. Då hade nålen lossnade eftersom tejpen under nålen och tydligen blivit för blöt. Inte bra!

Simbevis- slangen låg tätt intill huden pga våtdräkten

Simbevis- slangen låg tätt intill huden pga våtdräkten

Room service- min "frukost" , ceasarsallad, coleslaw och avokado med bacon = perfekt bs!

Room service- min ”frukost” , ceasarsallad, coleslaw och avokado med bacon = perfekt bs!

Kyrkogården

Kyrkogården

Olivlund

Olivlund

IMG_9745

Utsikt från min hytt

Utsikt från min hytt

Kusadasi i kvällssolen

Kusadasi i kvällssolen

Efter siming i Kusadasi- jag hade pumpen i baddräkten mellan brösten vilket syns på våtdräkten.

Efter siming i Kusadasi- jag hade pumpen i baddräkten mellan brösten vilket syns på våtdräkten.

Kommentera

