Santorini mellan 2,3 och 25 och superfin löparmiljö

Santorins mest kända vy?

Santorins mest kända vy?

IMG_9727 IMG_9726 IMG_9723 IMG_9722 IMG_9719 IMG_9717 IMG_9715 IMG_9711 IMG_9708 IMG_7110

Santorins mest kända vy?

Santorins mest kända vy?

IMG_9687

Gluco Tabs hallon- min räddning denna eftermiddag!

Gluco Tabs hallon- min räddning denna eftermiddag!

IMG_9707

Foto :Ingrid "Hjertat" Hjertberg

Foto :Ingrid ”Hjertat” Hjertberg

Medelhavet ”off-season” är jättemysigt. Idag har vi besökt Santorini, en grekisk ö med blå kyrkkupoler och vita hus. Den ekonomiska krisen har inte drabbat Santorini på samma sätt som fastlandet eftersom turisterna fortsätter komma till Grekland ändå.  Mindre mysigt var mitt bs. Det började strula redan i går kväll, vid läggdags sjönk jag stadigt nedåt. Till slut vågade jag inte avvakta en eventuell stigning utan gick till cafét vid midnatt och åt (för mycket) kolhydrater, det blev både mackor och kakor eftersom mätaren visade 2,3. (Ja jag vet jag borde äta druvsocker istället men kakorna lockade mig mycket mer….). Vid 3-4 tiden låg jag på 10 och tog 1 E och när jag vaknade kl 8 visade mätaren 20! Jag tog om och tänkte att det var fel…. Tillfrukost åt jag en bagel (dumt och gott),lax, bacon och färska bär men bs fortsatta skena. Till slut gjorde jag som alvar tipsat mig om, jag tog 5 E i spruta högt upp i magen, 5 cm ovanför naveln. Inget hände. I en provhytt i Oja tog jag en spruta till. Till  slut hade jag fått i mig över 18 E (vilken är väldigt mycket för mig) och då började jag bli oroligt och smsade i panik till Alvar. Svaret kom inom några minuter” du är väl rätt stressade nu och då kickar adrenalinet igår. Drick mycket och försök slappa av, ta inte mer insulin i panik”. Eftersom Alvar är veteran så vet han vad som gäller- mycket riktigt, plötsligt sjönk jag som en sten  när vi åt lunch (grillande grönsaker och haloumiost) till 3,8 så då tog jag två druvsockertabletter och en bit pepparkaka. Schoff sa det så låg jag på 16 en timme senare.  Men eftersom jag tagit saker med mig för ett löppass var jag inte lika stirrig längre, tog 3 E insulin och tog med mig telefon, kamera, druvsocker och mätare. Kroppen kändes vråltung och stor, uppförbacke i gränderna.  Till slut lossande det lite och efter 35 min kändes det som det var dags att testa bs. Jodå, 3,0! Två druvsockertabletter till och så joggade jag ner till hamnen. Det var verkligen ner för ”åsnestigen” går som en serpentinväg ner till hamnen uppe från byn som ligger ovan.  Nu är kroppen oerhört trött, tre stora svängningar  på mindre än 24 timmar gör mig vansinnigt trött.  Däremot kommer jag aldrig glömma Santorini, väldigt vackert och fin eftermiddagssol!  🙂

 

 

Kommentera

