Im in HEAVEN beacuse I got SEVEN!

Rubriken blir inte lika fyndig på svenska – Jag är i himlen för jag har en sjua…..låter rätt trist eller hur ?  Dexcom G4 heter ett CGM-system som funkar till Animas Vibe pumpen. (CGM= kontinuerlig blodsockermätning). Första gången jag hörde talas om detta kallades den kort och gått för Seven eftersom nålen (som sitter i underhudsfettet för att mäta) håller i sju dagar. En vecka i maj 2011 fick jag möjligheten ha en Seven och jag grät när jag lämnade tillbaka den- för den vecka hade jag livet tillbaka, ett liv utan oro och jag kunde känna mig totalt trygg under all träning. Seven larmar nämligen om bs blir för högt eller lågt. Jag döpte snabbt om Seven till ”HEAVEN” för det kände som jag var i himmelriket och kunde göra av jag ville. I slutet av september 2012 fick jag återigen låna systemet unde ren vecka och sprang därför Lidingöloppet i bara farten- jag slapp ju sticka mig var 30 min. (Under fliken tävlingar finns det en tävlingsrapport som heter Lidingöloppet 2012).

Igår var det dags igen- i samarbete med Rubin Medical som marJag har stuckit mig 3 ggr på 36 timmar- det är ju bara helt underbart! 30 min simning med pumpen har jag hunnit med idag- jag har varit på studieresa med jobbet och därför jobbat en del idag också. Det absoult  bästa med CGM i pumpen är att jag hela tiden ser mitt bs. När jag började simma idag låg jag på 6,2. Utan CGM  hade jag inte vågat simma utan känt mig tvungen att äta något först- nu jag kan börja simma direkt och se vad kroppen säger efter 10-15 min! TRYGGHET är nyckelordet!!  Jag har fått livet tillbaka- nu kan jag leva som innan jag fick diabetes!!

 

 

Kommentera

