flyg/resa med pump

Snart ska jag ägna mig åt min andra favoritsysslesättning, nämligen att resa.  (Fördelen med att resa är att jag kan springa på nya platser) Först trodde jag att det skulle bli mindre saker att släpa på med pump, men så är inte fallet.  Eftersom Alvar är ”diabetesveteran” mailade jag honom och frågade. Jag fick tillbaka en halv roman! 🙂 Alvar är bra han, påminnde mig som saker jag totalt glömt själv, tex om lånepumpar och batterier. Han tipsade mig även om hur jag ska gå genom alla säkerhetskontroller med pumpen ( hålla den i handen).

Jag lägger INGENTING  i resväskan som har med diabetes att göra. Det beror dels på att jag inte vill riskera försenat/förlorat bagage, dels på att lastutrymmet fryser på 10 000 m höjd. (Jag jobbar på en resebyrå och hade besök av ett flygbolag i förra veckan som bekräftade detta. )

Våtdräkt (Blue Seven), löparskor, simglasögon, insulin och diabetestillbehör, triathlonsparkdräkten och en Animas Vibe användarguide 🙂

Jag packar ner :

  • insulin, både i penna och pump ( om jag ska till fram resmål tar jag med mig kylpåsar)
  • bs mätare ( jag har alltid minst tre med mig )
  • batteier
  • kanyler
  • ketonmätare
  • extra tillbehör som tex lock till pumpen
  • infusionset

Med tanke på vad som hände 15 april 2010 tar jag alltid med dubbel så mycket som behövs, det rekommanderade Alvar med, ”ta med för en vecka eller två extra”.

I resten av väskan har jag som sagt löparskor, triahlonsparkdräkt, våtdräkt och en bok och inte minst öronproppar och nackkudde!

Kommentera

