26 km i regn och stabilt bs i 2,5 timme-varför ?

Idag hade jag bestämt långpass med Jenny, min löparkompis som jag förhoppningsvis ska tävla ihop med nästa år.

Långpass med Jenny- i bakgrunden Danmark och Öresund

Till frukost åt jag mitt hembakta knäcke som jag fått av min kompis Camilla Lindholm som är jätteduktig i triathlon(läs tävlar i världscupen).

2 dl sesamfrö

2 dl solrosfrö

1 dl linfrö

1,5 tsk salt

1 dl kokosolja( smält och blanda med 5 dl vatten)

2 msk fiberhusk

4 msk pofiber eller Fibrex

brödkryddor

Rör i hop allt och platta ut på ett bakplåtspapper och grädda i ugnen i 150 gr i 45-60 min. Jättegoda, tänk på att dessa är i princip kolhydratsfria , så var försiktig med doseringen.

Eftersom jag låg på 7,5 när jag vaknade tog jag bara 1,5 E  till knäckebrödet som jag åt med ost och Bregott.  (Jag brukar ta 3 E) Jag sprang it 9.45 på 10,4 och efter 40 min låg jag på 8,4 och efter en timme på 7,9 och när jag var klar efter 2,5 timmes löpning och 26 km hade jag 7,9. Finns det någon som förstår varför jag inte sjunker mer?

Löpningen var härlig, jag hade pumpen på armen och det funkar ok, men de elastiska banden spänner in lite i armen. Om det går att få fram ett mjukare material är det nog en ny favoritplats  att ha pumpen på under träning. 🙂

Två muppar i skogen!

 

Kommentera

