”Pågatåg” och rullskidor

Pip. Pip. PIIIIPPP! .

Idag har jag åkt ”pågatåg” till och från Malmö. Pågatågen är våra lokala tåg i Skåne. Oj tänkte jag, vad är det nu med pumpen. Min Animas Vibe piper ibland,  oftast när det händer är det för att insulinnivån är under 20. Det verkade dock tyst från insulinpumpen, den var mörk när jag tog fram den. Efter en stund pep det igen. Konstigt, pumpen var fortfarand tyst och mörk. Plötslig insåg jag att det var dörrarna på pågatåget som pep, exakt samma ljud som min pump!

Ikväll blev det rullskidor, långa intervaller 2,5 km per intervall. Bs när jag började låg på 9,4 så jag sänkte basalen med 50%. Mitt i passet 7,9 och efter passet visade mätaren 7.5 . Behöver jag säga att det är GULD med pump?!  När jag hade penna [insulinsprutor] hade jag aldrig så fina värden efter ett pass. I morgon blir det simning och jag ska prova en ny produkt- Anna PS trosa, ska prova att springa med pumpen i underkläderna!

 

Kommentera

