Simma snabbt med ”pojkarna ” [gissningsvis medelålders män i 35-40 års åldern]

Idag blev det simning på egen hand. Jag hade tänkt att simma med klubben, men insåg att tiden inte räckte till. Jag försöker få ihop en artikel som jag tillsammans med diabetssförbundets ordförande Fredrik Löndahl ska försöka skicka till olika dagstidningar. Mottot är att det är viktigt att röra på sig som diabetiker och att vi borde få de hjälpmedel vi behöver gratis ( tex CGM och insulinpump) Alla får ju inte det och det är tragiskt att den ekonomiska faktorn styr.

Därför simmade jag själv på Simhallsbadet ikväll, när jag kom dit vid 19.30 var bassängen upptagen av 3 (TRE) personer.. …även det är tragiskt, var håller alla männiksor hus !? 🙂 Passet såg ut så här:uppvärming 300 m,  300+2×200+3×100+4×50, sen 4×25 teknik och 4x(100+2×50+2×25) därefter avbad!

När jag kom till 200 m intervallerna hade jag fått sällskap av två killar i banan bredvid, så när det var dags för 4 x 50 m sa jag till den ende; Haka på nu så kör vi 50 (meter) x 4 (gånger), start var 80 sekund. Puuh sa killen, det orkar jag inte. Jo det gör du sa jag ( och tänkte i mitt stilla sinne att orkar jag så orkar han!)…och han orkade men jag var lite för före! 🙂

Blodsocker före passet var 10,0 så jag sänkte inte basalen, tur det för efter passet låg jag på 11.7. Middag blev stekt lövbiff med jordärtskockpure och coleslaw och nu ligger jag på 10.8 så det blir nog en enhet till, för nu är klockan över midnatt och det är läggdags!

Kommentera

