Söndagsfrukost-huskplättar

Huskplättar (utan mjöl)

Pannkakor är väldigt gott, men de innehåller mycket mjöl och spannmålsprodukter gör mig hög. I morse stekte jag därför pannkakor på lågkolhydratsvis :

1 1/2 dl vispgrädde

1 msk fiberhusk

2 ägg

1 krm kardemumma ( i efterhand insåg jag att jag borde tagit 2-3 krm)

1 tsk linfrö

1) Vispa samman allt med en visp

2) Låt smeten stå i 5 min

3)  Stek i smör, platta gärna ut plättarna lite eftersom husken gör att de sväller

4) Ät med tjockyoggi eller grädde och bär alt ät naturella.

Är du inte van vid att äta kolhydratsfattigt, var försiktig med insulindoseringen så du slipper få känningar ! (källa LCHF-bilaga Aftonbladet sommaren 2012)

Kommentera

