Chokladmousse och våtdräkt

Ett av mina tre par ”Five Fingers”- otroligt sköna skor!

 

Igår bjöd jag min kompis Mackis på chokladmousse. Han suckade först när jag sa ”kom förbi på lite mat efter simningen”. Mackis suckar alltid för han tycker jag gör så god mat. Han fick blomkålssoppa gjord på stekt lök, curry, 5 dl grädde och i denna röra kokade jag ett blomkålshuvud mjuk. När det var klart körde jag det i foodprocessor och värmde allt igen med en burk kokosmjölk.Det blir en vädligt mättande soppa utan snabba kolhydrater. Supergott. 

Chokladmousse gör jag genom att köra 2-3 mogna avokado tillsammans med lite stevia (sötningsmedel som är kolhydratsfritt) ,2 msk grädde, 2 msk creme fraiche och 3-4 msk kakao i foodprocessorn. Till dett tinade jag lingon som jag serverade med vispad grädde.  Det blir en måtlid som både blir god, jag kan träna på den och den är mätande  OCH  jag behöver inte ta så mycket insulin.

Nu börjar jag snart bli lite nervös! I morgon är det världsdiabetesdagen och jag ska hålla föredrag på Swedbank Malmö Area om långdistansidrott och diabetes typ 1. Jag har klurar på vad jag ska ha på mig. I somras när jag hade ett viktigt möte sa Alvar  ” Josse, ha något som du känner dig bekväm i, något som du känner att du är du i” . ”Du Alvar” sa jag, ” de människor jag ska träffa tycker nog det är väldigt konstigt om jag kommer i våtdräkt och fingerskor” ! Alvar skrattade och sa att ”Det har du nog rätt i!”

Jag tror jag har bestämt mig för vad det blir, ni som kommer till Swedbank Malmö Arena i morgon klockan 12.15.  VÄLKOMNA!

One thought on “Chokladmousse och våtdräkt

Kommentera

