SIDFLÄSK….och mörker i Helsingborgs utkanter!

Vad tänker du på när du hör SIDFLÄSK? Jag tänker på en middag som går fort att laga;  när jag steker massor av lök och blandar med grädde, kryddor, ev persilja och stekt fläsk och äter med broccoli…Ikväll fick ordet en ny betydelse, sidfläsk är det som är på min sida mellan armhålan och midjan och det finns muskler [oanvända ,upptäckte jag] UNDER  ”sidfläsket” .

Rullskidspass med IFK Helsingborg

Dagen träning bestod av intervallpass på rullskidor tillsammans med IFK Helsingborg. Vår tränare gav oss en ny övning;  ”Smirre” .Vladimir Smirnov, rysk skidåkare som tog OS-guld i Lillehammer 1994 började tydligen med denna teknik. Den går ut på att du sätter i en stav i taget och drar dig framåt och gör du rätt känns det i …just det…”sidfläsket”, dvs de sneda musklerna i magen…som i mitt fall lyser med sin frånvaro! Puuh!

Kvällens pass blev drygt två timmar långt, gick ut på ett blodsocker på 8,5 , låg på 7,0 efter en timme och 8,4 när jag kom hem. Jag körde med ”lårväskan”  till pumpen idag. Ingen större hit idag för jag vinglade för mycket med armarna så både armar och stav slog i sidan av låret där väskan satt. Konstigt, funkade bra på andra låret förra gången!

Suddiga och mörka träningskamrater på Fridas Gata, Helsingborg

 

Kommentera

