Triathlon”sparkdräkt” och olika sätt att förvara pumpen under träning

När jag tränar tycker jag det är lite meckig med alla attiraljer som ska släpas med. Jag har i princip alltid med mig en blodsockermätare, antingen accu-check eller Contour. Dessutom har jag druvsocker, nycklar, annat ätbart tex Extend diabetesbar, ibland vatten, telefon och kamera. Det känns som jag behöver dra runt på en minihandväska!

Förra sommaren köpte jag mina första triathlon och cykelkläder och blev genast förtjust- det finns ju FICKOR i ryggen! 🙂 Både cykeltröjor och jackor är bra vid något mer ”stilla” sporter  tex cykling och skidåkning/rullskidsåkning. Om jag ska springa föredrar jag min ” sparkdräkt” . Den sitter tight och således sitter mätare och ev mat/energi still.

Lårväskan funkar bra under tights vid cykling och rullskidor och hyfsat under löppass. Roche/Accu-Chek

 

 

 

 

 

 

 

Tygpåse/bhväska från Roche/Accu-Chek

 

 

 

 

 

 

 

Nedan är en duschhållare, från Infucarepump heter Dana, som är funkis på simhallen, jag simmar med min pump eftersom den är vattentät och vill inte lägga ifrån mig den.  Min Aminas Vibe kostar 38 000 kr och är livsviktig för mig och totalt värdelös för en icke-diabetiker.

 

 

 

 

 

 

 

Det finns även ett företag, Anna PS, som gör underkläder och bikini med en ficka i underkläderna för pumpen. Jag har inte provat någon av dessa produkter än. Det går att läsa mer på www.annaps.se

Kommentera

