Seven Plus

www.infucare.se

Kontinuerlig glukosmätning-var 5:e minut får jag via trådlös överföring veta mitt blodsocker utan att sticka mig. Detta hjälpmedel ger mig en trygghet som jag saknar i mitt liv som diabetiker. Nackdelen är att den ingår inte i fria hjälpmedel och kostar cirka 50 000 kr om året. Vid två tillfällen har jag fått låna den och de två veckorna hade jag livet tillbaka- det var precis som att leva innan jag fick diabetes. Helt trygg, ingen rädsla för framför allt låga värden eftersom den larmar. Jag sprang med den under Lidingöloppet 2012 ( se tävlingsrapport) Im in heaven when I use Seven !

Kommentera

