Barncancerfonden och Actics samarbetes 21-22 okt

Ett sätt att få mig att cykla fortare är att räcka ut en bar framför mig….

”Om du vill kan du springa utomhus eller cykla, det går också bra”. I fredags kväll såg jag ett anslag när jag hade simmat klart. Alla Actic träningsanläggningar i Sverige hade en drive i helgen. Skänk 20 kr till Barncancerfonden så skänker Actic 10 kr/km. Hmm tänkte jag, ringde till ansvarige i cykelklubben FIX som jag cyklar med på lördagarna. ”Kan vi cykla via Actic i morgon och registera oss så kan vi dra in lite pengar till Barncancerfonden” Självklart, blev svaret.

7 glada cyklister registerade 6 mil per person vilket gav en insamling på över 4200 kr. Vi som cyklade fick på köpet en fantastik runda söder om Helsingborg i 17 gradig värme- inte helt fel för att vara 20 oktober! Som en liten bonus passerade vi även en kändisgård 🙂  Alla ni som ser Bonde söker fru” kanske kan räkna ut vems gård vi passerade!

Min kompis Jenny har ett motto, ”bryt ihop eller bit ihop”, så jag la ut på Facebook om någon ville följa med på ett löppass under eftermiddagen. Vi mötte på Actic klockan 15, de stängde 16 så jag tänkte det skulle bli en runda på max 9 km. ”Det går så bra att rapportera hur långt ni springer i morgon”. Resultatet blev en tur /retur till Domsten, vi fick ihop drygt 20 km per person.

I morse cyklade jag norrut och plöstligt dök 20 killar och en tjej ur Cykelklubben.se upp. 92 km senare var vi 8 cyklister som rapporterade in mååånga kilometer.  Sammanfattningsvis har FIX, mina två löparkompisar och Cykelklubben.se dragit in mer än 11470 SEK till Barncancerfonden! UNDERBART!

Jag insåg att jag inte hade engagerat mig lika mycket alls om jag sett anslaget för tre år sedan.  Cancer drabbar minst lika lika urskillninglös och hänsynslöst som diabetes typ 1 så inget ont har inget gott med sig…

One thought on “Barncancerfonden och Actics samarbetes 21-22 okt

Kommentera

